تقویت روحیه مقاومت با گرامیداشت یاد شهدا

امام جمعه جلفا در مراسم عصر شعر ابابیل حرم در منطقه آزاد ارس، برگزاری این برنامه ها را باعث تقویت روحیه مقاومت دانست.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام و المسلمین علی انتظاری نیز در مراسم عصر شعر ابابیل حرم، ضمن تشکر از برگزار کننده های این مراسم، گفت: پیام مدافعین حرم این است که اگر طرفداران حق بنشینند طرفداران باطل قیام می کنند و انتقال این پیام می تواند بهترین نتیجه در چنین مراسم هایی باشد.
وی افزود: توصیه های قرآنی به ما آموخته است که باید صبر کنیم، مقاومت کنیم و ایستادگی کنیم. ما نیز باید این توصیه قرآنی را در زندگی روزمره خود تمرین کنیم.
حجت الاسلام انتظاری با اشاره به اینکه باید از سبک زندگی مدافعان حرم، درس زندگی بگیریم، تاکید کرد: اگر معرفت لازم را کسب کنیم، ما هم می توانیم همانند این عزیزان از خداوند جز زیبایی نبینیم و از ظاهر جنگ نترسیم.
وی خاطرنشان کرد: همانطور که شهدای کربلا با عشق و شور به مقابله با دشمن دین و خدا رفتند، هم اکنون نیز امثال مردانی چون شهید حججی را می بینیم که با شجاعت و عشق به سوی لقای پروردگار و جهاد با دشمنان اسلام می روند.
امام جمعه جلفا در ادامه با انتقاد از حقوق بشر آمریکایی که باعث به خاک و خون کشیده شدن کشورهای منطقه شده است، گفت: مردم ایران مدیون خون پاک و شجاعت جوانانی چون شهید حججی هستند.
گفتنی است، مراسم عصر شعر ابابیل حرم همزمان با سالروز شهادت جواد الائمه (ع) با حضور شعرای مطرح ایران و استان در منطقه آزاد ارس برگزار شد. در این مراسم که برای یادبود شهید والامقام محسن حججی برگزار شد، شعرایی چون سعید بیابانکی، قاسم صرافان، مرتضی طوسی، احمد خسروشاهی، سیداحمد استوار، ابراهیم قبله آرباطان، مهدی عظیمی، مهدی رستمی، محمد بوسلیکی، شبگیر، حکیمه علیپور و نوروزی به شعرخوانی پرداختند. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، امام جمعه جلفا و برخی دیگر از مسئولان سازمان منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا به همراه مردم ولایت مدار جلفا، در این مراسم حضور داشتند.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو