افتتاح سایت قطعه منفصله مرزی منطقه ویژه خراسان‌جنوبی

در چهارمین روز از هفته دولت، سایت قطعه منفصله منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در مرز ماهيرود با اعتباري بالغ بر ۹۶ هزار ميليون ريال به بهره‌برداري رسيد.

به گزارش فرینا، رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی در مراسم افتتاح پروژه قطعه منفصله مرزی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: سایت مرکزی منطقه ویژه اقتصادی در اردیبهشت ماه  93  با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

مرتضی صفدری زاده افزود: در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با سی سرمایه گذار قرارداد منعقد شده که تعدادی از آن‌ها افتتاح شده و بین 30 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال انجام است.

صفدری زاده گفت: قطعه منفصله باید همزمان با منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی افتتاح می‌شد، اما بنا به برخی ملاحظات دو تا سه سال به تعویق افتاد.

وی افزود: با تغییر مدیریت عالی استان و تغییر نگرش توانستیم در کمتر از دو ماه عملیات وسیع عمرانی را انجام دهیم.

رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی ادامه داد: قطعه منفصله می‌تواند مسیر با ثباتی را برای انتقال کالاهایی که از ایران و یا از طریق ایران به افغانستان صادر می‌شود، فراهم آورد.

صفدری زاده افزود: کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی استان نیز با تعامل گمرک ایران نهایی شد و از هفته گذشته اسناد گمرکی به نام منطقه ویژه اقتصادی استان صادر شد.

رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی گفت: اگر می خواهیم قدم مثبتی برداریم باید فرهنگ حضور بخش خصوصی را در اقتصاد استان ترویج کنیم که قطعا در آن صورت با حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی، مردم و حمایت و نظات دولت شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.


امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو