ظرفیت منطقه ویژه اسلام آباد غرب برای تبدل شدن به «منطقه آزاد مالی» در کشور

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آبادغرب گفت: پیشنهاد می شود منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آبادغرب به عنوان اولین «منطقه آزاد مالی»کشور تبدیل شود.

به گزارش فرینا، فرهاد تاب‌زر افزود: یکی از مزیت‌های مهم منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب نداشتن انزوای جغرافیایی است که باعث می‌شود نسبت به مناطق دیگر راه‌های دسترسی بیشتری داشته باشد.

تاب زر گفت: منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب به مرزهای متعددی از جمله مرز مهران، شلمچه، خسروی، پرویزخان و ... دسترسی داشته و امکان مانوری بیشتری دارد.

وی افزود: پیشنهاد ویژه ما این است که منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب به عنوان منطقه آزاد مالی مطرح شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب، در خصوص تعریف منطقه آزاد مالی گفت: در دنیا چهار نسل از مناطق را داریم که به ترتیب شامل مناطق محصور شده تجاری، مناطق آزاد تجاری، مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد مالی است.

تاب‌زر با بیان اینکه نسل چهارم که شامل مناطق آزاد مالی است در چند کشور دنیا وجود دارد، افزود: منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب می‌تواند اولین منطقه آزاد مالی کشور باشد و شرایط لازم در این خصوص را دارد.

وی از مزیت‌های مناطق آزاد مالی یاد کرد که چیزی فراتر از منطقه آزاد تجاری هستند و گفت: در این مناطق امکان حضور بانک‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری و همچنین بیمه‌ها فراهم است و امکانات، تسهیلات و معافیت‌های خوبی در این مناطق تعریف شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب افزود: اگر منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب به عنوان منطقه آزاد مالی تعریف شود، شوک بزرگ و مثبت اقتصادی برای استان خواهد داشت و زمینه را برای ورود سرمایه‌گذارانی از تمام دنیا فراهم خواهد کرد.

تاب‌زر با بیان اینکه پیشنهاد ایجاد این منطقه به معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه داده شده، گفت: تحقق این مهم نیازمند پیگیری جدی استاندار و نمایندگان استان است.

وی ادامه داد: در مراحل بعدی پیگیری، این منطقه آزاد مالی باید در حوزه مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در زیر مجموعه وزارت امور اقتصاد و دارایی مطرح و در نهایت توسط هیات دولت به تصویب برسد و سپس اجرایی شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب گفت: نباید اجازه دهیم امتیاز منطقه آزاد مالی دیر به دست ما برسد، زیرا ما معمولا امتیازها را دیر می‌گیریم و امتیاز منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را زمانی گرفتیم که مناطق آزاد تجاری تمام کشور را فرا گرفته‌اند.



امتیاز به خبر :