اجرای اصلاحات قانون کار در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سال آینده

دبیرشورای راهبردی اشتغال و تامین اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: جلسات شورای راهبردی اشتغال و تامین اجتماعی متشکل از اعضای و روسای کار و خدمات اشتغال مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.

به گزارش فرینا، مرادخان مرادپور در «چهارمین نشست شورای راهبردی اشتغال و تامین اجتماعی» هدف از برگزاری این نشست را بررسی و نحوه اصلاح مقررات اشتغال نیروی انسانی، بیمه و تامین اجتماعی برشمرد و افزود: در این نشست ها ضمن تبادل نظر و طرح مسائل روزمره و راهکارهای رفع این مسائل و مشکلات اشتغال و نیروی انسانی با توجه به ضعف هایی که در طول این سالها در اجرا با آن ها مواجه بودیم را عهده دار است.
مرادپور گفت: کار را با محوریت سه اصل انجام می گیرد، مطالعه پیرامون قوانین و مقررات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشورهای توسعه یافته، توجه به شاخص های جلب سرمایه گذاری از منظر قانون کار و جلب سرمایه گذاری خارجی در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید و همچنین پیروی از بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند «همه چیز در گرو اشتغال و تولید داخلی است و ما باید به توانایی خودمان متکی باشیم و از اقتصاد نفتی هم دوری کنیم».
وی افزود: سومین مطلبی که مد نظر قرار دادیم مقررات اشتغال موجود است برای اینکه که خیلی روابط کارگری و کارفرمایی را دچار تنش نکنیم تمامی این اقدامات با محوریت مقررات اشتغال موجود و صرفا در جهت رفع نواقص صورت می گیرید.
دبیرشورای راهبردی اشتغال و تامین اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با تشکیل کارگروه های تخصصی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تا پایان سال پیشنهادات خودمان را در خصوص مقررات اصلاحی قانون کار در مناطق تقدیم دبیر محترم شورایعالی خواهیم کرد.
پورمراد در پایان افزود: امیدواریم از سال جدید شاهد اجرای این اصلاحات در مناطق آزاد و ویژقتصادی کشور باشم و مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد برطرف نماییم.
گفتنی است؛ «چهارمین نشست شورای راهبردی اشتغال و تامین اجتماعی» با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی، مدیرامور حقوقی دبیرخانه شورا و سرپرستان واحدهای کار و اشتغال مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در تهران برگزار شد.

امتیاز به خبر :