سال گذشته 11 میلیون گردشگر از مناطق آزاد دیدن کرده اند

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد گفت: سال گذشته 11 میلیون گردشگر از مناطق آزاد دیدن کرده اند ولی برای موفقیت های بیشتر هنوز راه زیادی داریم.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، مرتضی بانک با حضور در غرفه ایرنا مستقر در نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: طی سال گذشته 11 میلیون گردشگر از مناطق آزاد دیدن کردند اما باید نسبت به افزایش گردشگر در مناطق آزاد بخصوص گردشگر خارجی اقدامات بیشتری انجام دهیم.
وی افزود: یکی از برنامه های ما این است که بتوانیم با ایجاد سیستم یکپارچه، اطلاعاتی از امکانات و تسهیلات این مناطق به ذینفعان خودمان در داخل و خارج بدهیم.
بانک تاکید کرد: با شرایط بوم زیستی و میراثی مناسب که در بخش هایی از مناطق آزاد داریم ظرفیت افزایش گردشگر را داریم اما مهمترین عنصر برای گردشگر تامین آرامش و آسایش است که باید در دستور کار ما قرار گیرد و دستگاههای ذیربط در این زمینه کمک کنند.
وی ادامه داد: گسترش مراکز اقامتی از دیگر اقدامات است. کارهای خوبی در این زمینه با توجه به فضای بومی مناطق انجام شده و در بسیاری از روستاهای مناطق آزاد مکان های اقامتی جذاب و بازارچه های صنایع دستی مهیا شده است.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد افزود: امیدواریم مناطق آزاد کشور مقصد گردشگران زیادی شود واین امر میسر است به شرطی که به امکانات تفریحی و اقامتی موجود بسنده نکنیم و خدمات مناسب به گردشگران ارائه کنیم که در دنیا کم نظیر باشد.
وی یادآورشد: کشورهای همسایه توانسته اند از جاذبه های خدماتی به خوبی استفاده کنند ولی ما هنوز راه زیادی داریم؛ علاوه بر کیش در انزلی، قشم، ارس و چابهار امکانات خوبی داریم، فقط در بندرانزلی سال گذشته سه و نیم میلیون گردشگر داخلی جذب شده است.
یست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، 5 تا 12 آبان برپا است و همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.

امتیاز به خبر :