پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران مجددا فعال شد

پس از سه سال وقفه،‌ پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران، فعالیت آموزشی خود را در مقطع تحصیلات تکمیلی از سر گرفت.

به گزارش فرینا، پردیس بین‌المللی ارس با اخذ مجوزهای لازم از دانشگاه تهران، فعالیت آموزشی خود را در منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس، از مهر 1396 با پذیرش دانشجو در هفت رشته در مقطع کارشناسی ارشد و سه رشته در مقطع دکتری از سر گرفت.
پذیرش دانشجو در مقطع ارشد از طریق آزمون سراسری و شیوه‌نامه (بدون آزمون) در هفت رشته و پذیرش در مقطع دکتری از طریق شیوه‌نامه در سه رشته در منطقه شمال غرب کشور فرصتی را در اختیار جوانان قرار داده است تا بتوانند مقاطع تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه تهران ادامه دهند.
در کنار فعالیت‌های آموزشی پردیس ارس در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، فعالیت‌های پژوهشی، مشاوره‌ای، آموزش‌های کوتاه‌مدت و... نیز در قالب «مؤسسه فناوری و نوآوری ارس» با مشارکت منطقه آزاد آغاز شده است.
پس از حدود سه سال توقف در روند جذب دانشجو در پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران در منطقه آزاد ارس، با انعقاد تفاهم‌نامه جدید و توافقات صورت‌ گرفته با دبیرخانه شورای مناطق آزاد کشور، سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس و دانشگاه تهران و با تاکید بر نهایی‌شدن تفاهمات به‌عمل آمده با پیگیری‌های مجدانه پردیس، مبتنی بر توسعه کیفی و کمی فعالیت‌های علمی، این مجموعه فعالیت آموزشی خود را از مهر ماه امسال ارتقاء بخشید.
با توافقاتی که با مسئولین منطقه آزاد ارس بعمل آمده، مقرر شده است پردیس ارس دانشگاه تهران در ادامه مسیر و با اجرایی شدن تفاهمات همکاری با سازمان منطقه آزاد ارس، به ایجاد و گسترش فعالیت های علمی بین‌المللی و از جمله پذیرش دانشجو از دیگر کشورها مبادرت ورزد، که با تحقق آن تحول بزرگی را در فرهنگ و اقتصاد منطقه می‌توانیم شاهد باشیم. فعالیت‌های علمی بین‌المللی و پذیرش دانشجویان خارجی می‌تواند فرصت مغتنمی را در اختیار مدیران منطقه آزاد قرار دهد تا با استفاده از ظرفیت بی نظیر بزرگترین دانشگاه ایران اسلامی برای توسعه بیش از پیش منطقه در حوزه‌های مختلف اعم از اقتصادی، فرهنگی و بویژه توریسم برنامه‌ریزی کنند. از طرف دیگر منطقه آزاد ارس در شمال‌غرب کشور با داشتن ظرفیت‌های بالای انسانی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و موقعیت ویژه جغرافیایی در هم مرزی با کشورهای همسایه می تواند فرصت خوبی برای گسترش فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه تهران به‌حساب آید.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو