بازدید سرمایه گذاران داخلی و خارجی از غرفه سازمان منطقه آزاد ماکو در کیش اینوکس 201

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی در بازدید از غرفه سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: این استان رتبه 8 کشوری در زمینه جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی دارد که با برنامه ها و رویکرد استاندار جدید و ظرفیت های منطقه آزاد ماکو می تواند به رتبه یک در کشور برسد.

به گزارش فرینا، نادر صفرزاده افزود: آذربایجان غربی با دارا بودن منطقه آزاد، منطقه ویژه اقتصادی،  سه فرودگاه، پنج  پایانه مرزی و وجود تنها پایانه راه آهن ایران و اروپا می تواند عامل مهمی در رشد اقتصادی کشور باشد.

صفرزاده با اشاره به برگزاری نمایشگاه کیش اینوکس 2017 گفت: این نمایشگاه و فرصت های سرمایه گذاری کشور در ابعاد مختلف بویژه بین المللی پر محتوا است و این رویداد مهم می تواند در تحقق سیاست های اقتصادی دولت تدبیر و امید موثر باشد.

وی افزود: این نمایشگاها با حضور بخش‌های پیشرو اقتصاد ایران شامل بیمه، بورس و بانک، مناطق آزاد کشور، انرژی (نفت و گاز و پتروشیمی)، زیرساخت و گردشگری و حضور متولیان پروژه‌های سرمایه‌پذیر و از سوی دیگر حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می تواند فرصت ویژه‌ای را برای بهره‌برداری و توسعه سرمایه‌گذاری و در نهایت رشد و توسعه اقتصادی کشور فراهم آورد.

 

** مشکلات بانکی مهمترین مانع جذب سرمایه گذاری خارجی

مدیرعامل شرکت طبازیست پلیمر (تریتا) در بازدید از غرفه منطقه آزاد ماکو در کیش اینوکس گفت: ایران سال ها است که در جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی، با چالش ها و مشکلات متعددی مواجه است؛  با این وجود رفع برخی نقیصه ها و مشکلات در مناطق آزاد کشور می تواند به بهبود این فرآیند و حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور بیانجامد.

محمود قفقازی با اشاره به محقق نشدن انتظارات درباره جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور در گذشته، افزود: بخش بزرگی از این اتفاق به مشکلات داخلی از جمله بانکی و مطابقت نداشتن بانک‌ها و بنگاه‌ها با تحولات جهانی برمی گردد.

قفقازی شرکت های دانش بنیان را راهکار خروج از بن بست اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: فعالیت در قالب این شرکت ها مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب تاکید فراوانی بر این گونه فعالیت ها دارند.

مدیرعامل شرکت طبازیست پلیمر از جوانان خلاق و ایده پرداز ایرانی و منطقه آزاد ماکو خواست فعالیت های خود را در قالب مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان ادامه دهند افزود:  تمام بسترهای لازم برای فعالیت در این مراکز مهیا است.

 

** گامی نو برای سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد ماکو با اتمام پروژه های زیربنایی

رئیس امور سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران نیز اجرای پروژه های زیرساختی سازمان منطقه آزاد ماکو را گامی نو برای سرمایه گذاران خارجی دانست و گفت: فردای بهتر برای منطقه آزاد ماکو تنها با همدلی مردم و مسئولین با اتمام پروژه های نیمه تمام زیرساختی آن منطقه امکان پذیر است.

سعید افشاری افزود: هم مرز بودن با اروپا که تا پیش از این به عنوان مهمترین مولفه مطروحه در توضیح مزیت های منطقه آزاد ماکو عنوان می شد امروز با وجود ظرفیت هایی مانند فرودگاه، پایانه صادراتی، راه دسترسی مناسب، معادن و داشته های کم نظیر گردشگری طبیعی و تاریخی می تواند  سهم عمده ای از درآمد، تولید و اشتغال صنعتی کشور را داشته باشد.

 

** ماکو، سرزمین ناشناخته فرصت هاست که باید بیش از این آن را به مردم معرفی کرد

مدیرعامل شرکت شرکت تبلیغاتی رسا آوا کیش و مدیرمسئول روزنامه خبرکیش نیز در حاشیه بازدید از غرفه سازمان منطقه آزاد ماکو در کیش اینوکس 2017 گفت: منطقه آزاد ماکو با این همه ظرفیت های اقتصادی و گردشگری در بین مردم ایران ناشناخته است و باید بیش از این به مردم معرفی شود.

علی گلزاری افزود: حضور سازمان منطقه آزاد ماکو در نمایشگاه کیش اینوکس فرصت مغتنمی است برای معرفی این منطقه به سرمایه گذاران و علاقمندان به گردشگری که باید از این فرصت کمال استفاده را بکنید.

 

** علاقه مندی سازمان گسترش و نوسازی ایران برای همکاری با سازمان منطقه آزاد ماکو

مدیران سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز با حضور در غرفه سازمان منطقه آزاد ماکو در خصوص عقد تفاهم نامه برای توسعه صنایع دانش بنیان و همکاری با پژوهشکده میکرو الکترونیک و تولید پانل های خورشیدی با مسئولین منطقه آزاد ماکو مذاکره کردند.

فرداد دلیری، معاون صنایع پیشرفته و پروژه های کلان انرژی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با تشریح سیاست ها، راهبردها و طرح های ایدرو گفت: انتخاب صنایع پیش‌برنده در تسریع روند توسعه صنعتی کشور موثر بوده و یک نهاد توسعه‌ای مانند ایدرو در تبدیل ایران به قطب صنعت و نوآوری در صنایع هدف می تواند نقش محوری ایفا کند.

 

**آمادگی شرکت نورسان(انرژی خورشیدی) برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو

شرکت نورسان انرژی عالی برای سرمایه گذاری در زمینه انرژی خورشیدی در منطقه آزاد ماکو اعلام آمادگی کرد.

نماینده شرکت نورسان انرژی در بازدید از غرفه سازمان منطقه آزاد ماکو با اعلام آمادگی برای مشارکت در زمینه تولید انرژی از خورشید گفت: شرکت نورسان انرژی آریا، شرکتی دانش بنیان و فعال در حوزه انرژی تجدیدپذیر است.که با هدف پایه گذاری نگاهی نو به حوزه انرژی در سطح ملی و منطقه ای تاکنون پروژه های متعددی را در زمینه مطالعات فنی اقتصادی، امکان سنجی پروژه ها، امور پیمانکاری و مشاوره در حوزه انرژی به ویژه انرژی های تجدید  پذیر به اتمام رسانده است.

وی افزود: منطقه آزاد ماکو شرایط مناسبی برای استفاده از این دانش دارد و علاقمندیم در این زمینه در منطقه آزاد ماکو مشارکت کنیم.

چهارمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی (کیش اینوکس 2017) که با نهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور در عرصه بین المللی همراه بود، مشتمل بر 2 بخش نمایشگاهی و محتوایی است که بخش محتوایی شامل نشست ها و همایش های بین المللی است.

از هشتم آبان ماه سال جاری و از ساعت 17 تا 22 نمایشگاه کیش اینوکس در محل نمایشگاه بین المللی آغاز به کار کرد و در این همایش 260 بنگاه اقتصادی، شرکت و سازمان در فضایی به مساحت 21 هزار متر مربع در نمایشگاه حضور داشتند و صبح ها از ساعت 9:30 تا 14:30 در مرکز همایش های کیش در روزهای سه شنبه 9 آبان تا پنجشنبه 11 آبانماه 23 همایش و نشست تخصصی برگزار شد.

همچنین حضور 90 مهمان بلند پایه خارجی از شرکتهای معتبر از 26 کشور دنیا در رویداد کیش اینوکس بودیم.

نماینده های سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در حاشیه این نمایشگاه در همایش های جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی در حوزه صنعت توسط سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران، همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه راه و شهرسازی، نشست تخصصی گردشگری پایدار در توسعه با سخنرانی نماینده سازمان گردشگری جهانی unwto، نشست تخصصی سرمایه گذاری خارجی مفاهیم، شیوه ها، قوانین و مقررات، مشوق ها، تضامین و حمایت های قانونی، نشست تخصصی معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری از طریق خصوصی سازی، نشست نوآوری سازمانی با رویکرد استارت آپی، همایش فرصت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، راهکارهای جذب سرمایه جهت صادرات محصولات دانش بنیان شرکت کردند.

تعداد 23 نفر مهمان خارجی در راس هیئت هایی از کشورهای آلمان، انگلیس، مالزی و اتریش و 350 نفر مهمان داخلی از غرفه سازمان منطقه آزاد ماکو بازدید کردند.

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
امتیاز به خبر :