همکاری موسسه سیتر کانادا برای عضویت قشم در WTO

مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای موسسه آموزشی و پژوهشی کانادا (سیتر) از همکاری این موسسه برای عضویت منطقه آزاد قشم در سازمان جهانی گردشگری WTO خبر داد.

به گزارش فرینا، محمد تائبی با بیان اینکه 150 هزار دلار برای اجرای این طرح از سازمان های جهانی کمک دریافت شده است، افزود: درخواست سازمان منطقه آزاد قشم برای پیوستن به WTO توسط بخش گردشگری موسسه سیتر با دریافت این میزان کمک جهانی در حال بررسی است.
او ادامه داد: در صورت پیوستن قشم به این سازمان جهانی که براساس سیاست های حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم پیگیری می شود، منطقه آزاد قشم نخستین منطقه آزاد ایران در WTO خواهد بود که در لیست مناطق گردشگری جهانی قرار خواهد گرفت.
به گفته مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای موسسه آموزشی و پژوهشی کانادا (سیتر)، منطقه آزاد قشم برای پیوستن به سازمان گردشگری جهانی طرح اصلی و برنامه جامع حوزه گردشگری و ظرفیت های این جزیره برای جذب گردشگر را ارائه کرده و تیم گردشگری سیتر مشغول بررسی آن می باشد.
تائبی بیان داشت: بخش گردشگری موسسه سیتر با مطالعه جامع حوزه گردشگری قشم و مشخص کردن استراتژی این منطقه آزاد در صنعت گردشگری، بسته هایی را با هدف جذب گردشگر خارجی به سازمان منطقه آزاد قشم ارائه می کند.
وی یادآور شد: طرح سازمان منطقه آزاد قشم در پنج فاز از جمله در بخش مطالعاتی، آسیب شناسی، مارکتینگ، استراتژیک و موارد دیگر انجام و به اجرا درخواهد آمد.
مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای موسسه آموزشی و پژوهشی کانادا (سیتر)، گفت: سیتر هُلدینگی با هشت مجموعه زیرپوشش شامل گردشگری، هوانوردی، بهداشت، کشاورزی، انرژی های تجدید پذیر، انرژی های فُسیلی، فاینانس و ICT برمبنای میزان طرح های ارائه شده از سوی کشورها فعالیت می کند.
او گفت: این هشت گروه همانند موسسه آموزشی و پژوهشی کانادا (سیتر) خدمات مورد نیاز متقاضیان را در حوزه های آموزشی، پژوهشی – تحقیقاتی و مشاوره ارائه می کنند.
بنا به این گزارش، موسسه آموزشی و پژوهشی کانادا (سیتر) برنامه های خود را براساس تقاضای کشورها در قالب آموزش، تحقیقات و مشاوره به صورت حضوری، غیرحضوری و دوره های سفارشی در برنامه های کوتاه و بلند مدت ارائه می دهد.
یکی دیگر از برنامه های این موسسه، دریافت کمک از سازمان های جهانی برای طرح های ارائه شده است که بنا به میزان ارزش هر طرح مبالغ آن متفاوت خواهد بود و این اقدام در حقیقت کمکی به متقاضی برای انجام طرح خود می باشد.
همایش فرصت های سرمایه گذاری خارجی کیش (اینوکس) از نهم تا یازدهم آبان ماه در سالن همایش های بین المللی منطقه آزاد کیش برگزار شد.

امتیاز به خبر :