27 هزار زائر در بیمارستان صحرایی مرز شلمچه ویزیت شدند

رئیس سازمان اورژانس گفت: مراقبت‌های درمانی برای 27 هزار نفر از زائرین اربعین حسینی در مرز شلمچه توسط دانشکده علوم پزشکی آبادان انجام شده است که همه این افراد درمان و مرخص شدند.

به گزارش فرینا، میر حسین کولیوند در حاشیه بازدید از بیمارستان صحرایی دانشکده علوم پزشکی آبادان مستقر در مرز شلمچه منطقه آزاد اروند با اشاره به خدمات رسانی اورژانس در ایام اربعین، عنوان کرد: حدود 800 دستگاه آمبولانس در مسیر مرزهای منتهی به کشورعراق برای ارائه خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) مستقرشده است.
وی افزود : حدود 6 هزار نیرو دانشگاه‌های پزشکی کشور در مسیرهای منتهی به 3 مرز شلمچه ، چذابه و مهران فعالیت می کنند.
وی ادامه داد : این تعداد نیرو شامل متخصص‌های پزشکی، پیراپزشکی، بهداشت و مدیریت مبارزه با بیماری‌های واگیر هستند که البته مرزهای شرقی هم توسط همکاران بهداشت ما پایش و رصد می‌شوند.
کولیوند از اهداء کتاب راهنمای سلامت به زوار اربعین حسینی خبر داد و گفت : کتابی با عنوان راهنمای سلامت به زائران چاپ ‌شده و تقدیم زائران می‌شود که کمک‌ کننده در امر پیشگیری می باشد و در این کتاب هر آنچه مردم باید انجام دهند تا سالم بمانند توضیح داده ‌شده است.
وی با بیان اینکه همه دستگاه ها در ایام اربعین باید برای خدمات رسانی به زائرین همکاری کنند، اظهار داشت: سایر دستگاه ها مانند پلیس و اداره راه باید کمک کنند تا حادثه‌ای رخ ندهد هرچند همکاران ما در هرکجا که نیاز به خدمات سلامت باشد بصورت آنی حضور دارند و دسترسی‌ها نیز بسیار راحت و آسان است.
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: تدابیری که مسئولان امر و مسئول اورژانس دانشکده علوم پزشکی آبادان انجام داده اند قابل‌تقدیر است و از مسئولان امر نیز تشکر می‌کنم که این خدمت را توانستند ایجاد کنند و در خدمت زائران باشند.
وی بابیان اینکه هر مرز یک بیمارستان سیارعمومی دارد که می‌تواند خدمات خودش را ارائه دهد،تصریح کرد: بیمارستان سیار شلمچه مجهز به اتاق عمل، آزمایشگاه و بخش‌های ویژه هم هست و هر مرز یک بیمارستان سیار ویژه دارد که درمانگاه‌ها و امکانات بسیار مناسبی در آن مستقر است.
کولیوند از ویزیت 27 هزار زائر در بیمارستان صحرایی مستقر در مرز شلمچه خبر داد و اظهار داشت : مراقبت‌های درمانی برای این زائرین انجام شده است که همه این افراد نیز درمان و مرخص شدند ، همچنین در مرزهای دیگر به دلیل سنگینی تردد آمار ما بیشتر است که این آمار قابل‌ توجهی است.
وی افزود: همچنین در مرز شلمچه بالگردهای اورژانس هوایی مستقر می باشند تا در صورت نیاز خدمت‌رسانی کنند.
رئیس سازمان اورژانس با اشاره به اینکه از لحاظ بهداشت و درمان  در مرز شلمچه  جای نگرانی نیست ، گفت: ساختارهای مناسبی در این راستا در مرز شلمچه توسط دانشکده علوم پزشکی آبادان ایجاد شده است.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو