تولیدکنندگان منطقه آزاد اروند به بازارهای صادراتی می اندیشند

دومین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو 2017) با حضور منطقه آزاد اروند در مرکز نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرینا، حدود 78 هیات تجاری از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت از دومین نمایشگاه توانمندی های صادرات جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند و این هیات ها از پنج قاره جهان آمریکای جنوبی، اروپا، آفریقای شمالی، جنوبی و مرکزی، آسیای شرقی برای حضور در این نمایشگاه به ایران سفر کردند.
شهربانو اسماعیلی یکی از تولیدکنندگان صنایع دستی در منطقه آزاد اروند گفت: من در حوزه تجارت، صنایع دستی و صنایع غذایی در منطقه آزاد اروند فعالیت می کنم.
اسماعیلی هدف اصلی خود از حضور در حوزه صنایع دستی را به کارگیری و توانمندسازی بانوان منطقه آزاد اروند عنوان کرد و افزود: در مدت 18 سالی که در شهر آبادان ساکن هستم، صنایع دستی زیادی را به این منطقه آوردم و آموزش دادم تا راهی باشد برای کسب درآمد بانوان و همچنین پتانسیلی باشد برای توسعه اقتصادی منطقه.
وی گفت: فعالیت من در حوزه بانوان خرمشهر است. حدود 200 نفر از بانوان مشغول آموزش هستند و 16 نفر هم به طور مستقیم در کارگاه تولیدی فعالیت می کنند.
شهربانو اسماعیلی افزود: باید به دنبال راهی برای توانمندسازی و ترغیب و تشویق بانوان این منطقه باشیم.
اسماعیلی گفت: با قول های همکاری که سازمان منطقه آزاد اروند  به ما داده اند امیدواریم بتوانیم این صنعت را در منطقه بیش از پیش توسعه دهیم.
وی با امیدواری به اینکه دروازه های جدیدی برای صادرات بروی صنایع دستی کشور باز شود افزود: کشورهای هدف ما که صادرات به آن انجام می شود اربیل، لهستان، کویت است و امیدواریم دروازه های جدیدی برای صادرات بروی ما باز شود و بتوانیم در عرصه های دیگر فعالیت کنیم.
این بانوی کارآفرین گفت: صنایع دستی ایران منوط به منطقه خاصی نیست بلکه متعلق به ایران است پس باید از جوانان و هنر و خلاقیت آنها بهره ببریم.
اسماعیلی با اشاره به اینکه صنعت بسته بندی ما مغفول مانده و نیاز به توجه ویژه دارد گفت: جای خالی صنعت بسته بندی نه تنها در این حوزه بلکه در صنایع دیگر مشهود است. ما می توانیم با آموزش به جوانان آنها را برای حضور در این عرصه ترغیب کنیم.

**

نماینده شرکت بهتا اروند خرمشهر نیز گفت: شرکت بهتا اروند خرمشهر از سال 89 در زمینه بسته بندی انواع ماهی و میگو و فرآورده های دریایی مشغول به فعالیت است.
حسین توحیدی نسب افزود: در این شرکت 130 نفر به صورت مستقیم و 250 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند.
توحیدی نسب گفت: محصولات تولیدی ما به شرکت های تولیدی کاله، شارین، مارین و زرفام ارسال و در فروشگاه های تهران عرضه می شوند.
نماینده شرکت بهتا اروند خرمشهر با اشاره به انتظارات شرکت از سازمان منطقه آزاد اروند افزود: انتظارات ما از منطقه آزاد اروند در بحث واردات حمایت مالی و صادرات محصولات از ما پشتیبانی کنند و مجوزهای لازم را برای واردات دستگاههای مورد نیاز دریافت نمایند.
گفتنی است دومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت صنعت معدن تجارت از 9 تا 12 آبان ماه 96 در مرکز نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب تهران با هدف ارائه الگوی مناسب صادرات غیرنفتی منطبق با ارزشها و الگوی اسلامی ـ ایرانی برگزار شد.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو