تبدیل شدن نمایشگاه توانمندی های صادرات به نمایشگاه دائمی در کشور

دومین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو 2017) با حضور شرکت شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه در مرکز نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرینا، معاون امور شهری شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه در این نمایشگاه گفت: موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مرکز کشور و دسترسی به 7 استان و نزدیکی به فرودگاه امام خمینی (ره) فرصت بسیار خوبی را برای منطقه ایجاد کرده است.

علی محمد گلستانی فرد با اشاره به تکمیل زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی کاوه افزود: زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی کاوه به طور کامل محیا است. این منطقه ویژه در مقایسه با سایر مناطق جزو جدیدترین مناطق است که در این مدت کوتاه استقبال خوبی از سوی سرمایه گذاران انجام شده است.

گلستانی فرد گفت: در این مدت سه ساله 27 واحد تولیدی مجوز فعالیت در این منطقه ویژه را دریافت کردند و بزودی هم واحد تولیدی ویال های دارویی در منطقه آماده کار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از برجام مراجعات بیشتری به سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی کاوه داشتیم افزود: بعد از برجام استقبال سرمایه گذاران برای حضور در منطقه ویژه اقتصادی کاوه خوب بود ولی با توجه به شرایط سیاسی فعلی یک مقدار کاهش یافته است.

معاونت امور شهری شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه پیشنهاد تبدیل شدن نمایشگاه توانمندیهای صادراتی را به نمایشگاه های دائمی در کشور دانست و گفت: با توجه به اینکه دومین سال از برگزاری نمایشگاه می گذرد، مجریان برگزاری این نمایشگاه آمادگی کامل را ندارند. یکی از راه هایی که می تواند به برگزاری این نمایشگاه کمک کند تبدیل شدن به نمایشگاه های دائمی در کشور است که هرساله در در تاریخ مشخص برگزار شود و سرمایه گذاران داخلی و خارجی بیشتر به اهمیت برگزاری آن پی ببرند.

مشاور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی کاوه نیز گفت: منطقه ویژه اقتصادی کاوی بزرگترین شهر صنعتی ایران با مساحت 2500 هکتار در فاصله 100 کیلومتری جنوب غربی تهران واقع شده است و جزو نخستین نسل شهرهای صنعتی کشور محسوب می شود.

سید عبدالقادر تاج الدینی افزود: منطقه ویژه اقتصادی کاوه تنها منطقه ویژه حاضر در این نمایشگاه است که با استقبال خوب مهمانان خارجی مواجه شد.

گفتنی است؛ دومین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت صنعت معدن تجارت از 9 تا 12 آبان ماه 96 در مرکز نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب تهران برگزار شد.


امتیاز به خبر :