موقعیت کم نظیر جزیره قشم برای برگزاری مسابقات آفرود و موتورکراس

رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان قشم گفت: سومین دوره مسابقات قهرمانی موتورکراس استان هرمزگان با قهرمانی تیم منطقه آزاد قشم به پایان رسید.

به گزارش فرینا، پدرام رستگار با اعلام اینکه جزیره قشم از پیست موتور سواری و اتومبیلرانی کم نظیر برخوردار است، افزود: با توجه به موقعیت عالی پیست جزیره قشم، آماده ایم مسابقات موتورکراس و اتوموبیلرانی را در سطح کشوری و حتی منطقه ای در منطقه آزاد قشم برگزار کنیم.
او گفت: سومین دوره مسابقات قهرمانی و هیجان انگیز موتورکراس استان هرمزگان روز جمعه دوازدهم آبان ماه با حضور 20 موتور سوار از 5 تیم شهرستانی شامل قشم، بندرعباس، بستک، خمیر و میناب برگزار شد و ورزشکاران قشم در جایگاه قهرمانی و موتورسواران شهرهای بستک و بندرعباس هم به ترتیب دوم و سوم شدند.
به گفته رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان قشم، شمس تکی زاده، مازیار راشدی و محمد امین کریم پور چه چکور در کلاس 250 سی سی این مسابقات به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند و در کلاس 450 سی سی هم به ترتیب وحید تقی زاده، اسماعیل صابر و محمد شریف سرودی اول تا سوم شدند.
وی ادامه داد: در کلاس آزاد سوپر کراس هم اسماعیل صابر، شمس تکی زاده و  وحید تقی زاده  به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند و حکم قهرمانی و تندیس این دوره از مسابقات موتورکراس هم از طرف هیات موتور سواری و اتومبیلرانی شهرستان قشم و استان هرمزگان به برگزیدگان اهدا شد.
رستگار با اشاره به اینکه پیست مسابقات موتور کراس و اتوموبیلرانی به همت سازمان منطقه آزاد قشم در 10 کیلومتری مسیر ساحل جنوبی بعد از زیارتگاه شاه شهید احداث شده است، افزود: این پیست تنها پیست ورزشی ایران است که قریب به اتفاق تماشاگران آن را خانواده ها تشکیل می دهند و بانوان عکاس هم در کنار دیگر عکاسان از صحنه های زیبای این مسابقات عکس و فیلم تهیه کردند.
او همچنین از حضور علی برزو زاده قهرمان کشور و عضو تیم ملی کلاس 250 سی سی از مشهد مقدس و امیر عسگری قهرمان موتورکراس کشورمان از استان قزوین به عنوان دو میهمان ویژه سومین دوره مسابقات موتورکراس قهرمانی استان هرمزگان در جزیره قشم نام برد و گفت: حضور این دو پیشکسوت رشته موتورکراس موجب دلگرمی ورزشکاران جوان در این رشته هیجان انگیز ورزشی شد.
بنا به این گزارش، با حضور حمیدرضا مومنی به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از اواخر اسفند ماه سال 1393، توجه ویژه ای به حوزه ورزش این جزیره شده که راه اندازی پیست مسابقات موتورکراس و اتوموبیلرانی، برگزاری مسابقات پاراموتور و پاراگلایدر در ساحل جزایر ناز و برنامه آماده سازی پیست مسابقات اسب دوانی و شتر سواری در روستای گورزین از جمله آنهاست.

امتیاز به خبر :