سرمایه گذاری 9 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تاکنون بیش از ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه‌ گذاری توسط بخش خصوصی در بنادر کشور انجام شده است.

به گزارش فرینا، محمد راستاد در میزگرد همایش بین المللی حمل و نقل و لجستیک ایران افزود: علاوه بر این سرمایه گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی در بنادر کشور در دستور کار قرار گرفته است.

راستاد گفت: در حوزه بین الملل بنادر جدید به عنوان زنجیره یکپارچه جهانی لجستیک مطرح هستند و بنادر ایران نیز باید در این راستا به جایگاه مناسبی دست پیدا کنند.

وی  مدیریت صاحب‌خانه‌ای را رویکرد این سازمان در سرمایه‌گذاری در بنادر کشور اعلام کرد و افزود: در این مدل زیرساخت‌های بندری، حوضچه‌های آرامش، موج‌ شکن‌ و اسکله توسط بخش دولتی و در مقابل روبناها، تجهیزات و پس‌کرانه‌ها برای توسعه مراکز لجستیکی، توزیع و فعالیت‌های در برگیرنده ارزش ‌افزوده توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این که برای توسعه مراکز لجستیک سرمایه‌گذاری های زیر و روبنایی آن باید توسط بخش خصوصی و دولتی انجام شود، گفت: رویکرد این سازمان مشارکت بخش خصوصی در زمینه سرمایه‌گذاری و ایجاد مراکز لجستیکی در بنادر است و در این بخش ترمینال کانتینری در فاز ۳ بندر شهید رجایی نیز توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

راستاد افزود: حمایت از هرگونه سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی سبب شده تاکنون بیش از ۹ هزار میلیارد تومان در بنادر کشور توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شود.

گفتنی است؛ همایش بین المللی حمل و نقل لجستیک ایران با حضور تعدادی از کشورهای خارجی روزهای ۱۴ و ۱۵ آبان ماه سال جاری در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.


امتیاز به خبر :