همکاری‌ های قشم با عمان شتاب می‌ گیرد

فرماندار شهرستان قشم گفت: همکاری‌ های اقتصادی ـ تجاری و سرمایه‌گذاری با حضور تجار و بازرگانان کشور عمان و شهرستان قشم شتاب می‌گیرد.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا علیرضا نصری در جمع خبرنگاران بیان کرد: کشور عمان از دیرباز مشترکات فرهنگ و تجاری گسترده‌ای با کشورمان داشته و در این دولت نیز با همت دولتمردان، همکاری‌های هرمزگان و قشم روندی رو به رشد داشته است.
وی از صادرات 95 هزار تنی میوه و تره‌بار از استان هرمزگان به عمان به‌عنوان نمونه بارزی از توان تجارت و رفع نیازهای صادرات و واردات دو طرف یاد کرد و افزود: با بازدیدهای انجام‌شده از سیمان، در و پنجره سازی و اسکله کاوه، امیدواریم همکاری‌ها آینده بیش‌ از پیش در حوزه تجارت، سرمایه‌گذاری و توریسم افزایش یابد.
فرماندار قشم همچنین استقبال عمانی‌ها برای واردات احشام به این کشور را نشان از بازار خوب عمان برای قشم و استان هرمزگان در حوزه دام‌پروری دانست و بر ضرورت فراهم آمدن تسهیلات به‌منظور صادرات دام به عمان تأکید کرد.
وی با اشاره به مغفول ماندن بخش‌هایی از نیازها و ظرفیت‌ هایمان و استان هرمزگان و قشم، اضافه کرد: امیدواریم با فراهم آمدن زمینه‌های رفت‌ و آمد هیئت‌ های تجاری و اقتصادی، با توجه به مزیت‌های وجود منطقه آزاد در قشم، شاهد حضور بیشتر عمانی‌ها در بازار قشم باشیم.
نصری همچنین از علاقه‌مندی عمانی‌ها به انواع تولیدات سیمان و کلینکر و همچنین مصالح ساختمانی در قشم گفت و افزود: با افزایش تبادلات تجاری، علاوه بر رفع نیازهای منطقه، می‌توان از مزیت‌های هم‌ جواری و نزدیکی جغرافیایی و معافیت‌های مالیاتی قشم به‌عنوان بخشی از ظرفیت‌های این منطقه برای توسعه تبادلات تجاری بهره برد.
قشم با 150 هزار نفر جمعیت، یکی از نزدیک‌ ترین مناطق کشورمان به عمان است و تبادلات تجاری ـ مسافرتی قشم نیز از سه سال گذشته تاکنون روندی رو به رشد داشته است.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو