اخبار اقتصادی | دی‌ پی‌ ورلد در آفریقا منطقه آزاد اقتصادی می‌سازد

  • چهارشنبه 17 آبان 1396 - 12:35
  • 0 دیدگاه
سلطان بن سلیمان رئیس گروه اپراتور ترمینال دی‌پی‌ورلد و سعد علی‌شیر وزیر خارجه سومالی در دبی توافق‌نامه‌ای رابرای این منطقه آزاد اقتصادی در سومالی امضا کردند.

پایگاه خبری مناطق آزاد (فرینا) | اخبار اقتصادی | تین‌ نیوز نوشت: سلطان بن سلیمان رئیس گروه اپراتور ترمینال دی‌پی‌ورلد و سعد علی‌شیر وزیر خارجه سومالی در دبی توافق‌نامه‌ای رابرای این منطقه آزاد اقتصادی در سومالی امضا کردند.
بر اساس گزارش مساحت 12.2 کیلومتر مربع برای منطقه اقتصادی سبز بربرا در نظر گرفته شده که بخش‌هایی از قبیل تدارکات و تولید را هدف قرار می‌دهد. این پروژه درفاز ابتدایی با مساحت 4 کیلومتر مربع اولیه شروع می‌شود.
دی‌پی‌ورلد اعلام نکرده است که چه میزان در این منطقه سرمایه‌گذاری خواهد کرد و تاکید کرده که جزییات بیشتر از سرمایه‌گذاری پس از انتخابات سومالی در 13 نوامبر اعلام می‌شود.
بن سلیمان گفت: ما منتظر هستیم تا جزییات بخش‌های دیگری از این منطقه آزاد اقتصادی را با دولت بعدی سومالی نهایی کنیم و در واقع به دنبال یک همکاری پایدار هستیم.
دی‌پی ورلد در حال حاضر با یک سرمایه‌گذاری مشترک به عنوان اپراتور بندری در بندر بربرا حضور دارد. این شرکت سال گذشته موفق شد یک قرارداد 30 ساله را با این بندر به امضا برساند.
دی‌پی ورلد در زمان آغاز به کار در این بندر اعلام کرد که بندر بربرا نیاز به 422 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در سه فاز دارد.
بن‌سلمان تاکید کرد: افق برنامه‌ی ما این است که بندر بربرا را به هاب تجارت و حمل‌ونقل در منطقه شاخ آفریقا تبدیل کنیم و به دنبال این هستیم که هم در بخش تجارت و هم در بخش حمل‌ونقل این امر محقق شود.

برچسب ها : اخبار اقتصادی
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو