رعایت موازین اسلامی موجب رونق گردشگری حلال می شود

امام جمعه اهل سنت قشم گفت: رعایت موازین اسلامی موجب رونق گردشگری حلال می شود.

به گزارش فرینا، شیخ عبدالرحیم خطیب بعدازظهر چهارشنبه در مراسم انتخاب جزیره قشم به عنوان اولین مرکز گردشگری حلال جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: اگر موازین اسلامی در گردشگری رعایت کند مورد توجه جهان اسلام قرار می گیرد. در سیر و سفر اقوام و مذاهب با هم آشنا می شوند این سفرها موجب وحدت و اتحاد میان ملت ها و اقوام می شود.
وی عنوان کرد: در گردشگری و سیر و سفر از تاریخ عبرت خواهیم گرفت. در قرآن آمده است که از تاریخ و گذشته اقوام دیگر عبرت کسب کنیم.
شیخ خطیب اظهارداشت: در سفر علم و تجربه کسب می کنیم. برای تبادل تجربه و الگو برداشتن از آداب و رسوم ملت ها باید به تمام نقاط دنیا سفر کرد. برای خروج از افسردگی و تقویت روحی به سیر و سفر نیازمند هستیم.
وی خاطرنشان کرد: گردشگری که بر اساس معیارهای دینی باشد با توجه به یک میلیارد و 700میلیون نفر مسلمان می تواند یک صنعت موثر و اقتصادی باشد. حتی کشورهای غیراسلامی هم به سمت ایجاد زیرساخت های گردشگری حلال رفته اند.
امام جمعه اهل سنت در قشم با بیان اینکه سهم ایران از گردشگری حلال فقط 3درصد است و نشان می دهد بر روی این موضوع سرمایه گذاری نکرده ایم، تصریح کرد: تاکنون از سرمایه گذاری بر حوزه گردشگری غفلت کرده ایم. باید زیرساختهای گردشگری حلال را در کشور فراهم کنیم. جاذبه های طبیعی، تاریخی زیادی در کشور فراهم است تنها نیازمند ایجاد زیرساختهای گردشگری حلال هستیم.
وی تاکید کرد: دو اصل آرامش و امنیت و رفاه و آسایش  برای گردشگران مهم و ضروری است. قطعا باید این دو اصل مورد توجه مسئولان در فراهم کردن زیرساختهای گردشگری و شرایط مناسب برای گردشگران باشند.
امام جمعه اهل سنت با بیان اینکه گردشگر مانند خبرنگار نیست که در شرایط سخت سفر کند، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران علیرغم ناامنی و جنگ در کشورهای منطقه یک امنیت مثال زدنی دارد و این امنیت یک نعمت است که می تواند به عنوان مقصد گردشگری معرفی کرد.
وی افزود: طی سالهای اخیر اتفاقات خوبی در ایجاد زیرساختهای جزیره قشم رخ داده است و شاهد خدمات ارزنده دولت در حوزه راهسازی و بهداشت و درمان و آموزش هستیم.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو