اخبار اقتصادی | شاخص بورس 14 واحد بالا رفت

  • چهارشنبه 17 آبان 1396 - 16:45
  • 0 دیدگاه
شاخص بورس امروز (چهار شنبه) با 14 واحد رشد در جایگاه 87 هزار و 897 واحدی قرار گرفت.

پایگاه خبری مناطق آزاد (فرینا) | اخبار اقتصادی | ایرنا نوشت: حجم معاملات امروز بازار سرمایه نسبت به روزهای گذشته، کاهش قابل توجهی داشت؛ به طوری که 486 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 792 میلیارد ریال در 48 هزار و 619 نوبت خرید و فروش شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، چهار واحد رشد کرد اما شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، هشت واحد افت کرد.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، 6 واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، هشت واحد پایین آمد.
شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، 17 واحد رشد کرد، اما شاخص بازار دوم بورس 178 واحد کاهش یافت.
گروه محصولات فلزی در معاملات امروز صدرنشین بورس شد. در این گروه 107 میلیون سهم به ارزش 153 میلیارد ریال داد و ستد شد.
گروه خودرو به ارزش 117 میلیارد ریال و فرآورده های نفتی به ارزش 106 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص داد.
در رده چهارم، گروه فلزات اساسی با معاملاتی به ارزش 89 میلیارد ریال جای گرفت. گروه شیمیایی با معاملاتی به ارزش 54 میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.
نمادهای فارس (هلدینگ خلیج فارس)، رمپنا (مپنا)، اخابر (مخابرات) و وخارزم (سرمایه گذاری خوارزمی) درمعاملات امروز با رشد خود بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. در مقابل شپنا (پالایش نفت اصفهان)، فملی (ملی صنایع مس) و شاراک (پتروشیمی اراک) بیشترین تاثیر منفی را داشت.

**رشد 9 پله ای فرابورس
شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با 9 واحد رشد به رقم 976 واحد رسید.
بیش از 273 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 688 میلیارد ریال در 39 هزار نوبت خرید و فروش شد.
بیشترین تاثیر مثبت را در معاملات امروز مارون (پتروشیمی مارون) داشت، اما شاوان (پالایش نفت لاوان) از بیشترین تاثیر منفی برخوردار بود.

برچسب ها : اخبار اقتصادی
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو