افزایش سهم گردشگری کشور از مسیر گردشگری حلال

استاندار هرمزگان با تاکید بر اهمیت افزایش سهم گردشگری ایران از مسیر گردشگری حلال، خواستار معرفی هرچه بهتر ظرفیت های گردشگری استان هرمزگان به ویژه جزایر قشم و کیش شد.

به گزارش فرینا، فریدون همتی در آئین معرفی قشم به عنوان اولین مرکز گردشگری حلال کشور در سالن مرکز بین المللی رشد قشم، گفت: برای ارتقای جایگاه گردشگری حلال در کشورمان باید زبان و ادبیات و همه ابعاد حوزه گردشگری کشورمان استاندارد سازی شود.
او با اشاره به اینکه لوازم و اسباب متناسب در حوزه گردشگری حلال باید در چارچوب قوانین اسلامی به سطح اعلای خود برسد، افزود: در شرایطی که علاوه بر کشورهای اسلامی بسیاری از نقاط دیگر جهان هم به اهمیت استفاده از برند حلال پی برده اند، باید از ظرفیت های ارزشمند کشورمان در حوزه گردشگری با هدف ارتقای سهم اقتصادی مردم استفاده بهینه کنیم.
به گفته استاندار هرمزگان، برای ایران با داشتن پتانسیل های مهم طبیعی و تاریخی داشتن سهم کمتر از 3 درصد از مجموع 151 میلیارد دلار که چند کشور اسلامی از آن بهره می برند رقم نگران کننده ای است و انتخاب قشم به عنوان اولین مرکز گردشگری کشور را با هدف ایجاد تغییر در این روند به فال نیک می گیریم.
وی با اعلام اینکه بسیاری از مردم کشورمان هنوز با ظرفیت های گردشگری در جای جای ایران آشنا نیستند، افزود: برای موفقیت در صنعت گردشگری با رویکرد حلال، باید ظرفیت های مهم گردشگری کشورمان از جمله استان هرمزگان بویژه قشم و کیش را ابتدا به مردم سراسر ایران، سپس به مسلمانان در کشورهای مختلف و در نهایت به مردم سراسر جهان معرفی کنیم.
همتی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت خط مشی مشخص برای ارتقای سطح گردشگری اشاره کرد و بر اقدام مشترک استانداری هرمزگان با مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد قشم و کیش برای فراهم کردن سفرهای ارزان به ویژه از مسیر ریلی با هدف استفاده همه اقشار مردم از موهبت های الهی موجود در این مناطق، تاکید کرد.
او گفت: هیچ یک از کشورهای همسایه ایران موقعیت های طبیعی جزایری که در جنوب ایران قرار دارد را ندارند، اما آنها با ایجاد فضاهای مصنوعی توانسته اند بهترین سود را از حوزه گردشگری کسب کنند و امروز همه ما موظفیم با استفاده صحیح از ظرفیت های گردشگری حلال سهم قابل توجهی از اقتصاد این صنعت را به سمت ایران منتقل کنیم.

امتیاز به خبر :