منطقه آزاد انزلی فرصتی بی‌ بدیل برای توسعه گیلان

استاندار گیلان گفت: صنعت گردشگری یکی از مهم ترین ظرفیت‌های استان برای ایجاد تحول اقتصادی است.

به گزارش فرینا به نقل از صدا و سیما، استاندار در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: صنعت گردشگری یکی از مهم ترین ظرفیت‌های استان برای ایجاد تحول اقتصادی است.
مصطفی سالاری در ادامه با بیان اینکه اتاق بازرگانی می‌تواند نقش اساسی در پیشبرد اهداف اقتصادی گیلان داشته باشد افزود: آمادگی کامل داریم از حضور اعضاء این اتاق برای شرکت در مجامع رسمی تصمیم‌ گیری استان استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه در مدتی که از حضورم در گیلان گذشته است با برگزاری نشست‌های مختلف با مدیران، کارشناسان و صاحب نظران در حوزه‌های مختلف استان مسائل، مشکلات و ظرفیت‌های استان را بررسی کردیم گفت: در این خصوص در 47 محور مشخص، 47 کمیته متناسب با شرایط گیلان، در شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان مصوب شد و قرار بر این است هر کمیته به طور تخصصی و کارشناسانه بر روی موضوع مورد نظر کار کند.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه راه آهن قزوین - رشت - انزلی - آستارا کریدور بین المللی شمال – جنوب موسوم به نوستراک را محقق می ‌کند تصریح کرد : همجواری گیلان با کشورهای CIS و منطقه آزاد انزلی فرصت‌هایی بی‌بدیل برای توسعه همه جانبه استان بویژه توسعه اقتصادی است.
مصطفی سالاری با بیان اینکه تاکنون کارکرد ملی مناطق آزاد بیشتر از کارکرد استانی بوده است گفت: منطقه آزاد انزلی باید بیش از پیش جدی گرفته شود و به گونه‌ای عمل شود که پیوند آن با زندگی مردم بطور کامل شکل بگیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به اقتصاد دریا محور اشاره کرد و افزود : نوع نگاه ما به این ظرفیت عظیم باید اصلاح شود ، ما باید یاد بگیریم از امکانات و ظرفیت‌های خود چگونه استفاده کنیم تا بتوانیم به توسعه دست پیدا کنیم.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه در گذشته معیشت خانواده‌ها از طریق کشاورزی بصورت مطلوب تأمین می‌شد خاطر نشان کرد: متأسفانه امروز به دلایل مختلف امکان گذران زندگی مردم روستایی صرفاً با کشاورزی فراهم نیست که برای برون رفت از این فضا بایستی راهکاری اساسی و مؤثر در نظر گرفته و کارشناسانه عمل کنیم.

برچسب ها : منطقه آزاد انزلی
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو