۲۶ هزار نفر ساعت آموزش‌ های مهارتی رایگان به شهروندان چابهاری

رئیس مرکز آموزش‌های تخصصی کاربردی دانشگاه بین‌المللی منطقه آزاد چابهار گفت: بیش از 26 هزار نفر ساعت از شهروندان چابهار و حومه از آموزش‌های مهارتی رایگان این مرکز بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش فرینا، عبدالوحید پایدار افزود: این امر در راستای اجرای سیاست توانمندسازی جوانان توسط سازمان منطقه آزاد چابهار صورت گرفته است.
وی افزود: تاکنون 790 نفر از شهروندان علاقه‌مند به آموزش‌های مهارتی در قالب 18 دوره‌ی آموزشی، آموزش‌های مهارتی را فراگرفته‌اند که انتظار می‌رود تا پایان سال 96، 1300 نفر را تحت آموزش این مرکز قرار دهیم.
پایدار بیان کرد: رشته‌های آموزش شامل: دوره جوشکاری مقدماتی و حرفه‌های، کابینت سازی چوبی، مکانیک خودرو، نقشه‌برداری، تعمیرات لوازم‌خانگی، نقشه‌کشی، حسابداری، مهارت‌های هفتگانه ICDL، کمک‌های اولیه و ایمنی بهداشت، برق صنعتی و ساختمان و اتوکد هست.
وی با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی بر اساس ظرفیت‌های اشتغال‌زایی در این مرکز ارائه می‌شود، گفت: این مرکز آمادگی دارد تا نسبت به آموزش دوره‌های تخصصی نیروهای موردنیاز صنایعی نظیر فولاد، پتروشیمی و دیگر شرکت‌ها را برگزار کند.
وی افزود: در این خصوص توافقات خوبی با این صنایع صورت گرفته است.
پایدار اظهار داشت: " با توجه به اخذ مجوز از وزارت علوم کلیه کسانی که موفق به گذراندن دوره‌ها در این مرکز می‌شوند گواهینامه پایان دوره با تأییدیه وزارت علوم به آنان اعطا می‌گردد.
وی در خصوص آموزش و توانمندسازی بانوان گفت: تاکنون تعداد 130 نفر از بانوان روستای تیس موفق به گذراندن دوره‌های مهارتی ICDL (مهارت‌های هفتگانه) و فتوشاپ شده‌اند که این مهم به ایجاد فرصت‌های شغلی و کاهش بیکاری‌های فصلی برای بانوان این روستا منجر می‌گردد.
رئیس مرکز آموزش‌های تخصصی کاربردی دانشگاه بین‌المللی از تعامل دیگر مراکز آموزشی ازجمله مرکز علمی کاربردی منطقه آزاد و دانشگاه دریانوردی تقدیر و تشکر نموده و ابراز امیدواری کرد تا با آموزش مهارت‌های موردنیاز بتوانیم زمینه‌های اشتغال برای جوانان جویای کار و توانمندسازی و تربیت نیروهای کار و جذب آن‌ها را در بازار کار فراهم آوریم.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو