آمادگی شهرک های صنعتی منطقه آزاد ماکو برای جذب سرمایه گذار خارجی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از آمادگی شهرک های صنعتی منطقه آزاد ماکو برای جذب سرمایه گذاری خارجی خبر داد.

به گزارش فرینا، حسین فروزان با اشاره به آماده شدن شهرک صنایع سبک و سنگین برای فعالیت سرمایه گذاران خارجی افزود: امروز افتخار خادمین مردم در منطقه آزاد ماکو آن است که براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی زیرساخت های جذب سرمایه گذار بخصوص صاحبان صنایع خارجی را در منطقه آزاد ماکو فراهم کردیم.
وی تصریح کرد: تولید صادرات محور مهمترین رویکرد سازمان منطقه آزاد ماکو است و افزود؛ آمار صادرات تولید داخلی و تعداد صدور مجوز فعالیت های اقتصادی در سالهای اخیر نیز نشان از تلاشهای صورت گرفته و پتانسیل موجود برای نیل به اهداف والا است .
فروزان افزود: مشارکت سازمان با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در احداث شهرک لجستیک (شرکت محور طلایی) به مساحت 80 هکتار که شامل بار اندازها، انبارها، پارکینگ، مجموعه های خدماتی و رفاهی و ... است نشان از همت مدیران این سازمان در جذب سرمایه گذاری خارجی است.
وی حجم سرمایه گذاری در این شهرک را سه هزار میلیارد و 200 میلیون ریال عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد این پروژه در سال 97 به اتمام و بهره برداری برسد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، مساحت شهرک های صنعتی پیش‌بینی شده برای این منطقه را 881 هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان 50 هکتار فعال، 502 هکتار در حال آماده‌سازی و واگذاری و 131 هکتار در دست طراحی است.
وی تصریح کرد: با توجه به تکمیل ظرفیت شهرک های صنعتی منطقه و به منظور افزایش تعداد واحدهای تولیدی صنعتی، طراحی و احداث سایت صنایع سبک و شهرک سنگ و صنایع سنگین در دستور کار سازمان قراد داده شده است.
فروزان با اشاره به احداث شهرک صنایع سبک گفت: این شهرک نیز به مساحت 130 هکتار که در حال حاضر 40 هکتار از آن آماده واگذاری به طرح های صنعتی شامل برق و الکترونیک، نساجی، سلولزی، شیمیایی، غذایی، دارویی، صنایع فلزی و ماشین آلات، کسب و کار و فناوری می باشد.
وی مبلغ هزینه شده برای این پروژه را 131 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: شهرک صنایع سنگین نیز به مساحت 500 هکتار برای احداث کارخانجات فرآوری مواد معدنی، سنگ های تزئینی و صنایع سنگین طراحی گردیده است.
فروزان تصریح کرد: در حال حاضر کارخانه های متعددی در این شهرک در حال احداث می باشد که می توان به کارخانه سیمان مهر ماکو، کارخانه تولید کربنات کلسیم و ... اشاره کرد. همچنین کارخانه ادبلو، کارخانه های تولید محصولات پلاستیکی، آسفالت، بتن آماده و ... به بهره برداری رسیده است.
وی اعتبار کل پروژه را 450 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: رشد سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد ماکو نشان از آن است که سرمایه گذاران خارجی از مزایای قانونی، معافیت های گمرکی و مالیاتی و زیرساخت های ایجاد شده بخوبی استفاده کرده اند.

امتیاز به خبر :