امسال شرایط مرزهای کشور به لحاظ کیفی ارتقا پیدا کرده است

وزیر کشور گفت: امسال شرایط در دو مرز شلمچه و چذابه به لحالظ کیفی ارتقا یافته است اما با بررسی مشکلات امسال امیدواریم در سال های آینده شاهد بروز مشکلی نباشیم.

به گزارش فرینا، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست شورای اربعین استان خوزستان که با حضور اسماعیل زمانی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند ، آیت الله حسن زاده امام جمعه موقت اهواز ، استاندار خوزستان ، فرمانداران آبادان و خرمشهر و مسئولان شهری و استانی که در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد ، عنوان کرد :با توجه به اینکه در مرزهای سه گانه در ایام اربعین، تردد جمعیت زیادی از زائران را شاهد بودیم، تامین امنیت زائران در اولویت کاری ستاد اجرایی اربعین قرار گرفته بود که با تلاش نیروهای امنیتی مانند نیروی انتظامی، اطلاعات، ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این امنیت در ایران و عراق بخوبی اجرایی شد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود یکصد هزار نفر بدون ویزا وارد عراق شدند که مشکلاتی برای دیگر زائران و مسئولان ایجاد شد ،افزود:خوشبختانه امسال با هماهنگی های انجام شده هیچ زائری بدون ویزا نتوانست از مرزهای سه گانه به کشور عراق برود.
وزیر کشور برگزاری این همایش بزرگ معنوی و انتقال زائران را تجربه ارزشمند برای دولت دانست و گفت:امسال به لطف خداوند منان نسبت به سال های گذشته شرایط به لحالظ کیفی ارتقا یافت ولی با بررسی مشکلات امسال امیدواریم در سال های آینده شاهد بروز مشکلی نباشیم.
رحمانی فضلی تصریح کرد:با توجه به اینکه سال آینده این همایش در فصل گرما برگزار می شود باید تمهیداتی در نظر گرفت تا زائران برای تردد مشکل نداشته باشند.
وی همایش پیاده روی اربعین حسینی را مانور بزرگ اعتقادی شیعیان جهان خواند و گفت:این راهمپیمایی مانور بزرگ اعتقادی و فرهنگی است که چند سالی با پوشش وسیع رسانه ‌ای انعکاس دارد و جهان را به داوری و قضاوت فرا می‌ خواند.
وی اظهار کرد:اندیشه و باور و اصول ائمه اطهار منطبق با فطرت و عقل و جان و دل ماست و مانند آن چیزی است که ما در همه ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی طلب می‌ کنیم و باید الگوی مناسبی برای جهانیان باشیم.
رحمانی فضلی افزود:کشوری که اعتقاد به حکومت دینی دارد باید موضوع اربعین و عاشورا را فراتر از اسلام بداند و در باور کردن این مهم تلاش بیشتری کنیم.
وی با اشاره به قدرت مدیریت ایران اسلامی در این همایش بزرگ جهانی گفت:هر چه این همایش را بهتر و با کیفیت بیشتری پیش ببریم قدرت مدیریت ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشانده ایم.
رحمانی فضلی اظهار کرد:سال گذشته صدور ویزاها به صورت دست جمعی صادر می شد که باعث بروز مشکلات زیادی همچون پایین آمدن سرعت تردد شد ولی امسال صدور روادید به صورت انفرادی بود و این مهم روند تردد زائران در مرزهای سه گانه را آسان تر کرد.
وی با قدردانی از تلاش های نیروهای نظامی در مرزهای سه گانه کشور گفت:نیروی انتظامی، ارتش و سپاه همه امکانات و ظرفیت های خود را برای خدمت هرچه بهتر و بیشتر به زائران بسیج کردند که این امر در روند آسان تردد نقشی غیر قابل انکار داشت.
رحمانی فضلی تصریح کرد:کشور عراق در این 30 روز برای تردد زائران اربعین حسینی با ما همکاری زیادی داشت که بیش از 99 درصد از زائران از مهمانوازی عراقی ها ابراز رضایت کردند.
وی با اشاره به تردد آسان 2 میلیون و 300 هزار زائر از مرزهای سه گانه کشور در ایام اربعین حسینی گفت:این تعداد در 20 روز برای خروج از کشور به مرزهای سه گانه کشور مراجعه کردند ولی در پنج روز بدون مشکل ترافیکی و حادثه ای به شهرهای خود بازگشتند که این نشان از ایجاد نظم و امنیت توسط پلیس راهور بود.
وی با اشاره به مهمان نوازی مردم استان های ایلام و خوزستان از زائران اربعین حسینی افزود:مردم استان های ایلام و خوزستان امسال بهتر از سال های گذشته پذیرای زائران اربعین حسینی از سراسر نقاط کشور بودند که از مردم و مسئولان این 2 استان تشکر می کنیم.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :