ساماندهی فوری سایت بازیافت کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دستور لازم برای ساماندهی سایت بازیافت زباله و رفع مشکلات زیست محیطی ناشی از عملکرد نا مطلوب سایت را صادر کرد.

به گزارش فرینا، محمد ابراهیم انصاری لاری در ادامه بازدیدهای خود، به همراه مشاور و مدیرکل حوزه ریاست، معاونان امور شهری و عمران و ترافیک شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش از سایت بازیافت زباله جزیره دیدن کرد.

رفع مشکلات زیست محیطی و بوی نا مطبوع ناشی از سایت بازیافت زباله کیش که مجتمع‌های مسکونی همجوار این سایت را با مسائل بسیاری درگیر کرده یکی از مطالبات شهروندان در جزیره کیش است؛ در این بازدید، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با توضیحاتی که توسط کاووس حقانی، معاون امور شهری شرکت عمران، آب و خدمات ارائه شد در جریان عملکرد بخش‌های مختلف این سایت، نواقص و مشکلات آن قرار گرفت.
انصاری لاری در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه سایت بازیافت زباله کیش شرایط خوبی ندارد و زیبنده این جزیره نیست گفت: پیمانکار انتخاب شده برای انجام عملیات بازیافت در اجرای تعهدات خود به خوبی عمل نکرده است؛ لازم است پس از بررسی علل این موضوع، در صورت عملکرد نادرست پیمانکار، قرارداد فسخ شود و پیمانکار جدیدی به کار گرفته شود؛ از سوی دیگر اگر در انجام امور مشکلاتی از سوی سازمان وجود دارد نسبت به رفع آن اقدام کنیم تا در نهایت مسائل برطرف شود.
وی توضیح داد: طی یک ماه آینده در خصوص رفع مشکلات و ساماندهی وضعیت نامناسب سایت بازیافت زباله کیش تصمیم‌گیری می‌شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه برخی قطعات و دستگاه‌ها در این سایت وجود دارد که اگر تعمیر و باز سازی شود بخشی از مشکلات را حل می‌کنند افزود: روزانه 70 تن زباله وارد این سایت می‌شود که اگر دستگاه‌های فوق کار کنند می‌توانند از دفن زباله و ایجاد نا بسامانی در این سایت پیشگیری کنند.
وی تاکید کرد: در قدم اول باید دستگاه‌های نیازمند تعمیر، باز سازی شوند و در مرحله بعد برای ادامه کار با پیمانکار به نتیجه قطعی برسیم؛ البته در خصوص این موضوعات باید ظرف چند روز آینده تصمیم‌گیری شود و چنانچه تصمیم بر به‌ کارگیری پیمانکار جدید باشد در اسرع وقت با راه‌ اندازی کارگاه، سایت از این وضعیت خارج شود.

کاهش مساحت سایت بازیافت کیش به 10 هکتار
انصاری لاری با ابراز نا رضایتی از وضعیت سایت بازیافت کیش گفت: 65 هکتار از اراضی کیش در سایت بازیافت جزیره اشغال شده که علاوه بر تصرف اراضی خوب جزیره، با ایجاد بوی نامطبوع، مناطق اطراف این منطقه را نیز بلا استفاده کرده است. با ساماندهی این سایت ضمن رفع مشکلات آلایندگی، به جای 65 هکتار، مساحت سایت بازیافت کیش به 10 هکتار کاهش می‌یابد؛ در این صورت 55 هکتار زمین باقیمانده را می‌توان برای مصارف بهتری استفاده کرد.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو