بازدید 2 هزار و 500 گردشگر خارجی از کلیسای سنت استپانوس جلفا

مدیر گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه هر ماه ورود مسافران داخلی و خارجی به منطقه را رصد می کنیم، گفت: 2 هزار و 500 گردشگر خارجی از کلیسای سنت استپانوس بازدید کردند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، مهدی عباسی با بیان اینکه هر سال 700 هزار خارجی از طریق مرز جلفا وارد آذربایجان شرقی و کشور می شوند، اظهار کرد: در شش ماهه اول امسال حدود 2 هزار و 500 بلیط بازدید از کلیسای سنت استپانوس برای خارجی ها فروخته شد.
وی از مرمت تمامی ابنیه های تاریخی واقع در منطقه آزاد ارس با هزینه 70 میلیارد ریال خبر داد و گفت: در چهار سال گذشته بر اساس نیاز سنجی طرح جامع گردشگری منطقه آزاد ارس تهیه شده است.
عباسی با بیان اینکه از بین 48 منطقه نمونه گردشگری، 8 منطقه به عنوان نمونه انتخاب شده که یکی هم منطقه آزاد ارس است، خاطر نشان کرد: در بین 7 منطقه، تنها منطقه ای هستیم که طرح جامع گردشگری آن تدوین شده است.
وی، ثبت جهانی دو کلیسای منطقه را مزیتی برای جذب گردشگر دانست و گفت: کلیسای سنت استپانوس با قدمت 1100 سال به همراه کلیسای ننه مریم با قدمت بیش از 1400 سال و کلیسای چوپان با قدمت 600 سال به عنوان نهمین اثر ایران در سال 2008 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.
عباسی خاطرنشان کرد: همچنین در کنار این کلیساها، کلیسای گئورگ مقدس و هووانس مقدس نیز با قدمت بیش از 600 سال در ضلع غربی منطقه آزاد ارس در محدوده منطقه حفاظت شده 'مراکان'، آثار شاخص تاریخی این منطقه محسوب می شوند.
منطقه آزاد ارس در کنار ظرفیت های بالای اقتصادی در بخش های مختلف از جمله تولید و صادرات انواع کالاهای سبک و سنگین و محصولات کشاورزی و همچنین رونق تجارت در سال های اخیر، از ظرفیت های کم نظیری برای رونق اقتصاد گردشگری به واسطه وجود آثار تاریخی، طبیعت بکر و بسیار زیبا در حاشیه رود ارس به عنوان دومین رودخانه پرآب ایران برخوردار است.
منطقه آزاد ارس با 51 هزار هکتار وسعت و فعالیت 123 واحد تولیدی در آن، صنعتی ترین منطقه آزاد کشور است که در همسایگی با کشورهای آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان واقع است.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو