مدیرعامل ایرنا: مخاطب شناسی ضرورت امروز رسانه هاست

مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: تولید محتوا و مخاطب شناسی ضرورت امروز رسانه هاست.

به گزارش فرینا، محمد خدادی شامگاه یکشنبه در نشست هم اندیشی با روابط عمومی های مناطق آزاد کشور افزود: امروز سواد رسانه ای مردم به حدی رسیده است که دیگر به بدیهیات، اخبار پوششی و تبلیغی اهمیت نمی دهند و دنبال اخبار و گزارش های محتوایی و با ارزش هستند.
وی با تاکید بر اینکه مشکل امروز فضای رسانه ای کمیت و میزان انتشار نیست، تصریح کرد: خبرگزاری ها باید به سمت تولید محتوا و گزارش نویسی پیش بروند.
خدادی، مخاطب شناسی در روابط عمومی ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: مردم به اظهارنظرهای مدیران توجه چندانی ندارند و از تصدی گری خوششان نمی آید بلکه ساده سازی، دسته بندی اطلاعات، عکس و دریافت مطلب در کوتاه ترین جمله را می پسندند.
وی از روابط عمومی های مناطق آزاد کشور خواست تا بجای افزایش هوادار به دنبال شریک باشند زیرا دوران هواداری و شعار گذشته است.
وی تولید اطلاعات در مقابل نیازهای مخاطبان را نیز برای روابط عمومی ها بسیار پر اهمیت خواند و گفت:  سه موضوع مخاطب شناسی، مشخص کردن مختصات و قرائت سازی در یک جمله باید بیش از پیش در روابط عمومی ها مورد توجه قرار گیرد.  
وی استفاده از موشن گرافی، تصویر و شبکه های اجتماعی و هشتک سازی برای انتقال خبر را ضروری دانست و اظهار کرد: امروز مردم به دنبال دریافت آسان، سریع و جذاب اطلاعات هستند و در صورتی که به این سه مولفه توجه نشود، موفقیت حاصل نمی شود.
در این نشست درنا کسرایی مدیر روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیران روابط عمومی سازمان های مناطق آزاد انزلی، چابهار، قشم و نمایندگان سازمان های مناطق آزاد اروند، کیش و ماکو حضور داشتند.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو