پتانسیل صادراتی ارس فراتر از آمار فعلی است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر ارس، با اشاره به توان بالای شرکت های مستقر در منطقه، پتانسیل صادراتی ارس را بیشتر از آمارهای ارائه شده، عنوان کرد.

به گزارش فرینا، محسن خادم عرب باغی با تقدیر از فعالان عرصه تولید و صادرات منطقه آزاد ارس، گفت: اولویت اصلی منطقه آزاد ارس، صادرات است و تلاش شده است که اقتصاد و تولید صادرات محور در این منطقه عملیاتی شود.
وی تصریح کرد: رقم های صادراتی منطقه آزاد ارس، قابل توجه است اما با توجه به پتانسیل های ارس و عزم بالای سرمایه گذاران این منطقه، باید به رشد چند برابری میزان کنونی برسیم.
عرب باغی افزود: مشوق های جدید سازمان منطقه آزاد ارس، با هدف حمایت از صادرکنندگان صورت می گیرد و تلاش داریم تا به صادرکنندگان نشان دهیم که ارزش زیادی برای فعالیت های ارزشمند این عزیزان قائل هستیم.
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس، خاطرنشان کرد: هرچند اعتقاد داریم که این حمایت ها باید بیشتر شود و ارزش فعالیت های جهادگونه فعالان حوزه تولید و صادرات منطقه آزاد ارس، بسیار بیشتر از این است.
عرب باغی با اشاره به بازارهای هدف منطقه آزاد ارس، گفت: اینکه صادرکنندگان منطقه آزاد ارس بازارهای ارمنستان، ترکیه و روسیه را در دست بگیرند، باعث افتخار منطقه آزاد ارس است و باید فرهنگ حمایت از صادرات در بین تمام مردم نهادینه شود.
وی ادامه داد: حضور شرکت های دانش بنیان و فناور در نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی که هم اکنون در تبریز در جریان است، نشان دهنده ظرفیت های بالای ارس است و این شرکت ها قابلیت بالایی در صادرات دارند.
عرب باغی تاکید کرد: شرکت های مستقر در ارس، قادر به صادرات خدمات و دانش فنی هستند و هم اینک نیز شاهد چند مورد صادرات دانش فنی در ارس هستیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: صادرات یک ارزش در جامعه محسوب می شود و همراه کالا، ارزش های دینی و فرهنگی هر جامعه نیز به کشور هدف صادر می شود.
عرب باغی افزود: تولید صادرات محور، تولیدی است که برای کشور ارزش افزوده ایجاد می کند و قابلیت هایی هم چون نیروی با ارزش انسانی و منابع مختلف نیز می توانند در این زمینه نقش آفرین باشند.
وی عنوان کرد: تولید با کیفیت همراه با قیمت رقابتی، رمز اولیه صادرات موفق است و تمام کشورها به محصولات تولیدی در کشور نیاز دارند.
عرب باغی با اشاره به اینکه نگرش دنیا به صادرات تغییر یافته است و صادرکننده های کشور نیز باید این نگاه جدید جهانی را سرلوحه برنامه های آتی خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: آغاز صادرات با شرکت در نمایشگاه ها، تسهیل می شود اما باید روش هایی اتخاذ شود که این صادرات به صورت مقطعی نبوده و صادرکنندگان به بازارهای دائمی دست پیدا کنند.
همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر منطقه آزاد ارس در سالن حکیم نباتی سایت اداری سازمان منطقه آزاد ارس برگزار شد و در این همایش از صادرکننده های برتر و نمونه منطقه آزاد ارس، تجلیل به عمل آمد.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو