تبدیل منطقه ویژه اترک به بهترین منطقه اقتصادی کشور

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان گفت: منطقه ویژه اقتصادی اترک واقع در شمال استان به دلیل دسترسی آسان به راه آهن، گمرک اینچه برون و بنادر دریای خزر، به بهترین منطقه اقتصادی کشور در آتی تبدیل خواهد شد.

به گزارش فرینا، حجت الله خلیل زاده صورتی در نشست شورای اطلاع رسانی شرکت شهرک های صنعتی این استان، افزود: برای معرفی این ظرفیت استان به سرمایه گذاران باید تبلیغات و اطلاع رسانی از سوی رسانه ها پررنگ تر شود.

خلیل زاده همچنین بر تبلیغ میدانی درخصوص معرفی منطقه ویژه اقتصادی اترک و دیگر ظرفیت های بخش تولیدی و صنعتی استان تاکید کرد.

وی گفت: در مرداد سال جاری، شرکت شهرک های صنعتی استان برای فعال کردن منطقه ویژه اقتصادی اترک سند مالکیت تفکیک شده را برای 500 هکتار از دستگاه مربوطه دریافت کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان افزود: زیرساخت ها در 250 هکتار از منطقه ویژه اقتصادی اترک برای راه اندازی واحدهای تولیدی هم اینک فراهم است.

گفتنی است؛ ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اترک با هدف توسعه طرح های صنعتی کشور و نیاز منطقه گلستان و به منظور کمک به رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار در مرداد سال 84 به تصویب رسید. در این نشست ضمن بررسی مصوبه های گذشته شورای اطلاع رسانی شرکت شهرک های صنعتی گلستان؛ از سوی اعضا طرح هایی برای جذب سرمایه گذار دراین حوزه ارائه شد.

سید رضا مسلمی عقیلی، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی گلستان نیز در این نشست از تهیه کتاب سرگذشت کارآفرینان در شهرک های صنعتی استان خبر داد.

در گلستان واقع در شمال کشور در مجموع 24شهرک و منطقه ویژه اقتصادی با وسعت 2 هزار هکتار وجود دارد. استان مرزی گلستان با افزون بر یک میلیون و 868 هزار نفر جمعیت در 14 شهرستان دارای مزیت های نسبی در بخش کشاورزی و گردشگری بوده و مطابق سند توسعه قرار است به سوی صنعتی شدن هم پیش برود. هم مرز بودن گلستان با کشور ترکمنستان و فراهم بودن زمینه ارتباط با کشورهای آسیای میانه از طریق زمینی و ریلی، 130 کیلومتر ساحل خزر و نزدیکی با بنادر امیرآباد بهشهر و نوشهر مازندران، فعال بودن گمرک اینچه برون در شرق گلستان و فعالیت فرودگاه بین المللی گرگان و کلاله از جمله ظرفیت های زیرساختی است که جذب سرمایه گذار را برای بهره گیری از امکانات فراهم شده در شهرک ها و نواحی استان گلستان به منظور فعالیت اقتصادی افزایش می دهد.


امتیاز به خبر :