افتتاح خانه توسعه روستای تیس چابهار

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار از افتتاح خانه توسعه روستای تیس خبر داد و افزود: این طرح در راستای تفاهم‌نامه همکاری این سازمان و بانک قرض‌الحسنه رسالت با هدف توانمندسازی، ایجاد اشتغال و درآمدزایی مردم بومی صورت گرفته است.

به گزارش فرینا، طاهره شهرکی در حاشیه افتتاح خانه توسعه روستای تیس که با حضور مدیران عامل سازمان و بانک قرض‌الحسنه رسالت کشور صورت پذیرفت، افزود: اجرای این طرح در راستای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان است که تعداد ۵۴ نفر از زنان روستای تیس مشغول به کار شدند.
وی افزود: برای تحقق پایدار این امر، هسته‌های تولیدی خانگی حسب ظرفیت‌های موجود و نیاز شهر چابهار و سواحل مکران شناسایی می‌شوند.
شهرکی در ادامه بیان کرد: افراد شناسایی‌شده پس از گذراندن دوره آموزشی در رشته موردعلاقه‌شان با حمایت مالی بانک رسالت و سازمان در خانه خودشان مشغول به کارمی شوند.
مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: صنایع‌دستی، تهیه سوغات و هدایا ازجمله ادویه‌جات انواع شیرینی، مربا، ترشیجات و محصولات دریایی، غذاهای مختلف مثل ماهی‌دودی، توربافی ازجمله مشاغل خانگی هستند که از طریق خانه توسعه روستای تیس به‌عنوان پایلوت مدیریت می‌شوند.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو