آموزش فنی و حرفه ای 105 مستمری بگیر بیمه بیکاری در قشم

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه آموزش فنی و حرفه ای برای 105 نیروی مستمری بگیر بیمه بیکاری با هدف جذب آنان در بازار کار براساس سیاست های مدیرعامل این سازمان خبر داد.

به گزارش فرینا، سلیمان رنجبری در حاشیه بازدید از مرکز فنی و حرفه ای قشم، گفت: آموزش این افراد و 30 نفر از نیروهای یک شرکت صنعت چوب در قشم براساس تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد قشم و سازمان فنی و حرفه ای کشور با هدف ارتقای سطح مهارت فنی نیروهای کار اجرا می شود.
او یادآور شد: حداقل 250 نفر نیروی علاقمند به دوره های آموزش فنی و حرفه ای در دو نوبت صبح و بعدازظهر این مرکز در شش کارگاه آموزشی مشغول کسب مهارت هستند.
مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در این دوره از آموزش های مرکز فنی و حرفه ای قشم، 105 نفر مستمری بگیر بیمه بیکاری نیز در رشته های برق ساختمان، برق صنعتی، مکانیک ماشین های سبُک، لوازم سردکننده، لوله کشی ساختمان مشغول کسب مهارت هستند.
به گفته او، مستمری بگیران بیمه بیکاری با گذراندن دوره های آموزشی و کسب مدرک قبولی در هر یک از رشته های یاد شده، با معرفی اداره تعاون، کار و رفاه سازمان منطقه آزاد قشم به صندوق کار آفرینی می توانند از وام های 100 تا 500 میلیون ریالی خوداشتغالی با کارمزد 4 درصد استفاد ه کنند.
رنجبری به سیاست جایگزینی نیروهای فنی ایرانی به جای نیروهای خارجی در شرکت های صنعتی قشم اشاره کرد و گفت: 30 نیروی کار یک شرکت صنعتی حوزه چوب که با بیش از 90 نفر نیرو در منطقه آزاد قشم مشغول فعالیت می باشد نیز در حال گذراندن دوره های استاد کاری در بخش نجاری مرکز فنی و حرفه ای قشم هستند.
او افزود: این افراد پس از پایان دوره و دریافت گواهینامه قبولی از مرکز فنی و حرفه ای قشم، به جای نیروهای استاد کار خارجی مشغول به کار خواهند شد.
بنا به این گزارش، مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم روز سه شنبه با حضور در مرکز فنی و حرفه ای قشم به اتفاق محسن ناصری مدیر این مجموعه از بخش های مختلف و کارگاهی فنی این مرکز بازدید کردند.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو