رسانه ها نقش تعیین کننده ای در بهبود شرایط منطقه آزاد اروند دارند

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت:تعامل بین سازمان منطقه آزاد اروند و رسانه باید دو طرفه باشد زیرا رسانه ها نقش تعیین کننده ای در بهبود شرایط این منطقه دارند.

به گزارش فرینا به نقل از  ایرنا عبدالله کعبی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه در سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: اطلاع رسانی دقیق و صحیح رسالت واقعی اصحاب رسانه است که خوشبختانه در جمهوری اسلامی فضای رسانه ای باز است.
وی افزود: رسانه ها با امکانات محدودی که در ایام اربعین در اختیار داشتند با مخابره کردن اخبار به سراسر جهان نقش تعیین کننده ای در انعکاس این رویداد فرهنگی و همایش بزرگ دینی به عهده داشتند .
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به این که رسانه ها به عنوان امانت دار مسئولان و انتقال دهنده اخبار به جامعه وظیفه بسیار سنگینی دارند، گفت : اکنون باتوجه به اینکه فضای مجازی تا حدودی جای رسانه را گرفته ولی باز هم رسانه نقش مهمی در جامعه را ایفا می کند .
وی اظهار کرد: امسال با بهبود امکانات و خدمات در مرز شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی شرایط این گذرگاه بسیار بهتر از سالهای پیش شد ، با توجه بیشتر به زیرساخت ها نسبت به چهار سال گذشته وضعیت کاملا متفاوت و بهبود یافته بود.
کعبی با بیان اینکه 650هزار زائر در ایام اربعین از مرز شلمچه تردد کردند ،افزود: توقف زائران اربعین در پایانه مرزی شلمچه بسیار کمتر از سالهای قبل بود .
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت:امسال در کشور عراق برای رفاه تردد زائران ایرانی حدود هشت هزار و 500 متر مربع جاده ها را اسفالت و همچنین 50 کیلومتر دوربرگردان ایجاد کردیم.
وی افزود: اربعین نمادی از همایش عظیم مذهبی، سیاسی و دینی است که امسال نسبت یه سال های گذشته با شکوه تر برگزار شد .
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت:امیدواریم این مراسم سال به سال با شکوه تر برگزار شود و منطقه آزاد سعی دارد کمبودها را برطرف کند.
وی افزود:دولت باید اعتبار خاصی برای مرزها در نظر بگیرد تا زیر ساختها در این پایانه ها تکمیل شود و مرز شلمچه به دلیل حضور اتباع خارجی نیاز به ساختار ویژه ای دارد .
وی اظهار کرد:سازمان منطقه آزاد اروند تعامل سازنده ای با رسانه ها دارد ولی این تعامل باید 2 طرفه باشد تا بتوان به سازندگی این منطقه کمک کند، ما از انتقاد سازنده رسانه ها نیز استقبال می کنیم زیرا هیچ سازمانی بدون عیب و نقص نیست و انتقاد سازنده می تواند در راستای بهبود شرایط منطقه کمک کند.
کعبی اظهار کرد: همه توان خود را در ارائه خدمات بهتر بخصوص در بخش آموزش و پرورش، بهداشت، مساجد، ارتباطات و ... بکار گرفته ایم تا وضعیت شهرهای آبادان و خرمشهر بهبود یابد.
وی افزود: آبادان و خرمشهر را نمی توان با قبل از جنگ مقایسه کرد زیرا قبل از جنگ مدرن ترین پالایشگاه خاورمیانه و بزرگترین بندر در آبادان و خرمشهر بودند ولی نیاز بود پالایشگاه های دیگری در کشور ایجاد شود تا کشور به لحاظ اقتصادی متضرر نشود.
وی با اشاره به اجرایی شدن فاز 2 پالایشگاه آبادان گفت:اگر با آنچه که هدف گذاری شده، پالایشگاه بتواند تولید را کمتر از 25 درصد مازاد برساند قطعا به یکی از مدرن ترین پالایشگاه های کشور تبدیل خواهد شد.
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت:بعد از فاز 2 قطعا فاز چهار نیز اجرایی می شود، تا کنون یک و سه دهم میلیون یورو برای اجرایی شدن فاز 2 پالایشگاه آبادان اعتبار در نظر گرفته شد که تا سه میلیون یورو این اعتبار قابل افزایش است.
کعبی تصریح کرد: اجرایی شدن فاز 2 پالایشگاه آبادان قطعا فرصت های خوب شغلی در منطقه ایجاد می کند البته با راه اندازی شرکت های فولاد کاوه و جهان آرا بحث اشتغال به حداقل خواهد رسید.
وی اظهار کرد: اولین هدف ما پایداری و ثبات وضعیت موجود در منطقه است تا ضمن حفظ اشتغال موجود ، اشتغالزایی بیشتری کنیم.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو