حرکت منطقه آزاد ماکو به سوی محرومیت زدایی

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگ‌ترین منطقه آزاد کشور با 5 هزار کیلومتر مربع وسعت، بعد از اجرای پروژه‌های زیربنایی از جمله احداث فرودگاه؛ صدها کیلومتر راه دسترسی و پایانه صادراتی امروز در صدد محرومیت زدایی و اشتغالزایی است.

به گزارش فرینا به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، از بدو ورود به منطقه آزاد ماکو با تجهیزات و ماشین آلات راه سازی رو به رو می‌شویم که به صورت فعال در حال اتمام پروژه‌های راه سازی و دو بانده کردن جاده‌های این منطقه هستند. فرودگاه ماکو با ترمینالی منحصر به فرد در استان، پایانه صادراتی، نمایشگاه، شهرک‌های صنعتی و بازارچه‌های مرزی نشان از اقدام موفق سازمان منطقه آزاد در دست دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو کمبودهای این منطقه را که از جاده شروع می‌شد و بعد از مسکن و معیشت به مدرسه و خانه بهداشت می‌رسد، دغدغه مسئولین این سازمان می داند. او با اذعان بر اینکه اقدام جهادی برای تکمیل پروژه های زیرساختی انجام شده است می‌گوید: برای جذب سرمایه گذار در منطقه برنامه ریزی شده است.

10 میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی مدارس مناطق محروم تخصیص می‌یابد
حسین فروزان از تخصیص 10 میلیارد ریال اعتبار سازمان برای بهسازی و احداث مدارس خبر می‌دهد و می‌گوید: در صورت تحقق بودجه، این مبلغ به مدارس محروم منطقه اختصاص پیدا می‌کند.
فروزان که در حال بازدید میدانی از وضعیت آموزش و پرورش و مدارس روستاهای مرزی شهرستان مرزی پلدشت است، می‌افزاید: هنوز می‌شود خیرانی را دید که همت کرده، آستین بالا زده اند و در کنار این سازمان از عمق مشکلات واهمه ندارند.
وی می‌گوید: مردم هرگاه در مسائل ورود کردند، موفق شدیم. در این زمینه نیز لازم است تا فرهنگ صحیح کار را بین مردم جا بیندازیم و با مشارکت بالای مردم در اقتصاد موفق شویم.
در مسیر روستاهایی را دیده‌ایم که حالا برای رسیدن به شهر جاده دارند؛ اما از نبود مدرسه و خانه بهداشت رنج می‌برند. هرچقدر که بخواهیم از عمق محرومیت بگوییم، بازهم نمی‌شود از همت و تلاش عرصه محرومیت‌زدایی گذشت.
صدای «صلوات» رشته افکارم را پاره می‌کند. امروز حسین فروزان وارد روستایی به نام بهلول آباد می شود و حالا در بین دانش آموزان همچون پدری دلسوز قول مساعد به بهسازی مدارسی که حتی از کمترین امکانات رنج می‌برند، می‌دهد. لبخند امید در چهره مردمان و دانش آموزان این منطقه موید این موضوع بود.

بیش از 70 میلیارد ریال برای بهسازی و احداث مدرسه در منطقه آزاد ماکو هزینه شده است
معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ماکو نیز می‌گوید: محرومیت زدایی و فراهم شدن بستر شکوفایی در مناطق محروم، یکی از مهمترین دغدغه‌های سازمان منطقه آزاد ماکو در جهت برنامه‌های دولت تدبیر و امید است.
حمزه سعادت با اذعان بر اینکه سلامت به عنوان یکی از مهمترین شاخصه های رفاهی یک کشور در دولت تدبیر و امید جایگاه ویژه ای دارد، می افزاید: 50 مدرسه کانکسی و 20 مدرسه تخریبی در منطقه آزاد ماکو وجود دارد و تاکنون این سازمان بیش از 70 میلیارد ریال جهت بهسازی و احداث مدارس هزینه کرده است.
مدیر آموزش و پرورش پلدشت می گوید: روستاهای منطقه آزاد ماکو با تعداد 343 باب مدارس دولتی و غیردولتی روستایی، جزو مناطق محروم از نظر آموزش و بهداشت در کشور هستند.
مجتبی طالبی می افزاید: با کمک اعتبارات خوب سازمان منطقه آزاد ماکو مدارس شهرستان پلدشت ساماندهی می شود.

اولین کلینیک تخصصی دندانپزشکی در شهرستان پلدشت احداث می شود
به همت سازمان منطقه آزاد ماکو و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اولین کلینیک تخصصی دندانپزشکی در پلدشت احداث می‌شود.
در جریان بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با توجه به عدم وجود دندانپزشکی در این شهرستان و مراجعه مردم به جمهوری خودمختار نخجوان برای معالجه، پیرو تصمیمات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و فرمانده سپاه پاسداران این شهرستان، کلینیک دندانپزشکی احداث می شود.

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو