اعلام جزئیات طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حاشیه جلسه با استاندار و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان، جزئیات تازه ای را از طرح توسعه این منطقه ویژه بیان کرد‌.

به گزارش فرینا، سیدامید شهیدی نیا گفت؛ با توجه به مطالعاتی که گروه مشاوران ما انجام داده اند و با در نظر گرفتن گزینه هایی که مطرح بود، در‌نهایت به گزینه ای رسیدیم که در جوار حد شرقی منطقه فعلی است.

شهیدی نیا افزود: این ناحیه ۵۰۰ هکتاری برای طرحهای توسعه ای میانی، بالادست و واحدهای خدماتی پتروشیمی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بخش دیگری برای طرحهای تکمیلی دیده ایم که باید دید با توجه به طرحی که استان برای شهرکهای صنعتی پایین دست در نظر دارد، کدامیک از این مسیرها انتخاب شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در خصوص طرحهای پیش بینی شده برای ناحیه متصل به منطقه موجود افزود: در حال حاضر چند طرح توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی از قبل بررسی شده اند که در صورت جانمایی نهایی و تصویب و صدور مجوزهای آن، آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری خواهد بود. این طرحها میتواند ظرفیت جدیدی در حدود ۷ تا ۸ میلیون تن را به ظرفیت موجود منطقه بیافزاید.

شهیدی نیا به ابعاد زیست محیطی طرح توسعه نیز اشاراتی کرد و گفت: بررسی ها و مطالعات انجام شده کاملا منطبق بر الزامات زیست محیطی است و براساس این ضرورت ما مساحت طرح خود را از ۳۵۰۰ هکتار قبلی به ۵۰۰ هکتار کاهش داده ایم تا به زیست بوم خود آسیبی نزنیم.

وی افزود: دغدغه های سازمان محیط زیست، دغدغه ما نیز هست و معتقدیم که اگر قرار باشد توسعه ای در منطقه انجام گیرد حتما بایستی با در نظر گرفتن چارچوبهای محیط زیست باشد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به تاکید استاندار خوزستان، گفت: توصیه ی ما این است که با تعامل و بررسی بیشتر به سمتی برویم که هم توسعه را داشته باشیم و هم مقررات محیط زیست را رعایت کرده باشیم. یقینا شرکتهای آتی را استانداردهای روز دنیا و سازگار با محیط زیست اجرا خواهند شد.


امتیاز به خبر :