افزایش ظرفیت بندر چابهار به 8.5 میلیون تن

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فاز اول بندر چابهار در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه سواحل مکران تکمیل شده است ، از افزایش ظرفیت بندر چابهار به 8,5 میلیون تن خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از تین‌ نیوز، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این دیدار که اعضای هیات عامل سازمان نیز حضور داشتند گفت: به زودی با حضور مسئولان عالی‌رتبه کشوری و سران کشورهای منطقه، فاز اول بندر چابهار افتتاح خواهد شد.
وی افزود: کشورهای منطقه برای توسعه ترانزیت از طریق بندر چابهار، عزم جزم دارند .
راستاد اظهار داشت: از دیگر نیازهای ضروری ما این است که ناوگان منطقه ما در خلیج فارس از مدل سنتی به مدرن تغییر یابد؛ از دیگر مقوله‌های مهم در بنادر جنوبی کشور، توسعه آموزش و ارتقاء کیفیت کار دریانوردان است که به صورت مستمر دنبال می‌شود .
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: کیفیت ناوگان اقیانوس‌پیما باید در عرصه بین‌المللی افزایش یابد؛ کشور ما از نظر ناوگان تحت پرچم در رده‌های بالای جهان قرار دارد و جزو 20 کشور اول دنیا در حوزه ناوگان تحت پرچم هستیم .
وی تأکید کرد: برنامه جدی برای حفاظت از سواحل در قالب کمیته ساماندهی سواحل در استان‌های ساحلی در دستورکار است که ریاست آن را استانداران برعهده دارند؛ آزادسازی‌های خوبی در سواحل شمال کشور انجام شده است که با برنامه‌ریزی دقیق امیدواریم هم از ساخت و سازهای فاقد مجوز جلوگیری شود و هم ساخت و سازهای غیرقانونی نیز قلع شوند .

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو