اخبار اقتصادی | آنکارا به تقویت روابط اقتصادی با تهران می اندیشد

  • سه شنبه 30 آبان 1396 - 13:07
  • 0 دیدگاه
رایزن بازرگانی سفارت ترکیه در جمهوری اسلامی ایران گفت: آنکارا در پی توسعه و تقویت روابط تجاری و اقتصادی خود با تهران است.

پایگاه خبری مناطق آزاد (فرینا) | اخبار اقتصادی | ایرنا نوشت: چنگیز گورسل روز سه شنبه در بازدید از شهرک صنعتی کاسپین قزوین، حجم مبادلات تجاری و همکاری های اقتصادی میان ایران و ترکیه را نیازمند گسترش دانست و افزود: سرمایه گذاران ترکیه در بخش های مختلف راغب به حضور در ایران هستند.
وی همچنین ظرفیت های اقتصادی قزوین را بالا خواند و گفت: این استان مستعد جذب سرمایه گذاری های خارجی است.
گورسل اظهارامیدواری کرد با معرفی توانمندی های اقتصادی قزوین، سرمایه گذاران خارجی بیشتری از جمله از ترکیه در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان حضور پیدا کنند.
رایزن بازرگانی سفارت ترکیه در ایران ضمن بازدید از چند واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی کاسپین در زمینه تولید مواد غذایی و محصولات بهداشتی از نمایشگاه محصولات و توانمندی های صنایع کوچک استان قزوین واقع در این شهرک نیز بازدید کرد.
گورسل همچنین در این بازدید از مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی کاسپین نیز دیدن کرد و در جریان خدمات این مرکز به صنعتگران قرار گرفت.
در حال حاضر 2 واحد تولیدی و 2 طرح با مشارکت سرمایه گذاران ترکیه ای در شهرک صنعتی کاسپین مستقر هستند.
شهرک صنعتی کاسپین با 550 هکتار مساحت دارای 173 واحد بهره بردار است و در جنب آزادراه قزوین-کرج در شهرستان آبیک قزوین قرار دارد.
هم اکنون 17 سرمایه گذار خارجی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان به فعالیت می پردازند.
سرمایه گذاران خارجی حاضر در شهرک های صنعتی قزوین از کشورهای کره جنوبی، لهستان، ایتالیا، کانادا، آلمان، هندوستان، ترکیه، فرانسه، پاکستان و اردن هستند.
استان قزوین دارای 15 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.
براساس آخرین آمار یک هزار و 317 واحد تولیدی و صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین مستقر شده اند که از این تعداد 840 واحد تولیدی با سرمایه گذاری 22 هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسیده اند که در آنها 25 هزار نفر مشغول به کار هستند.

برچسب ها : اخبار اقتصادی
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو