اخبار اقتصادی | خیز فولاد برای صادرات 8 میلیون تنی تا پایان سال 96

  • سه شنبه 30 آبان 1396 - 13:19
  • 0 دیدگاه
رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با اشاره به صادرات 4.7 میلیون تنی فولاد در نیمه نخست امسال، گفت: این صنعت برای به دست آوردن رکورد هشت میلیون تنی صادرات تا پایان سال خیز برداشته است.

پایگاه خبری مناطق آزاد (فرینا) | اخبار اقتصادی | «مهدی کرباسیان» افزود: صادرات، یک رکن اساسی در صنایع مختلف است؛ هر صنعتی که قصد حیات مستمر و پایدار دارد باید زمینه تولید محصولاتی با امکان صادرات را فراهم کند؛ به طوری که گفته می‌شود باید 30 درصد ظرفیت یک واحد تولیدی به بازار صادراتی منتج شود.
به گفته این مقام مسؤول، صنایعی که بخشی از درآمد خود را از طریق بازارهای صادراتی کسب می‌کنند، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده در مقابل نوسانات ارز نیز مقاوم خواهند شد و این موضوعی است که در خصوص معادن و صنایع معدنی مصداق دوچندان دارد.
وی بیان داشت: در حوزه معدن و صنایع معدنی، صادرات علاوه بر اهمیت اقتصادی برای واحد تولیدکننده، موجب می‌شود ارزش افزوده بالایی نیز برای کشور صادرکننده ایجاد شود.
کرباسیان ادامه داد: هنگامی که یک صنعت بزرگ و فناوری ‌محور وارد حوزه صادرات شود، می‌تواند نیازهایی مانند خرید مواد اولیه، قطعات یدکی و مواردی که برای بهبود طرح‌های توسعه ‌ای خود به آنها نیاز دارد را از طریق فروش خارجی تأمین کند.
وی تصریح کرد: در حوزه زنجیره فولاد و صنایع معدنی، براحتی می ‌توان دستیابی به بازارهای جدید و افزایش میزان صادرات نسبت به قبل را احساس کرد؛ زیرا در ششماهه ابتدای سال، صادرات فولاد به 4.7 میلیون تن رسیده و این صنعت برای به دست آوردن رکورد هشت میلیون تنی صادرات تا پایان سال، خیز برداشته است.
رئیس هیأت عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: تاکنون گفت ‌وگوهایی با بیمه ساچه، بیمه هرمس و دیگر بیمه‌های بزرگ جهان انجام شده که پذیرفته اند با صندوق‌های ضمانت سرمایه‌گذاری با ایران همکاری کنند.
وی بیان داشت: دولت، مذاکره هایی را با کره جنوبی، چین، دانمارک و دیگر کشورها انجام داده که منتج به امضای قرارداد شده و کشورهای دیگری مانند ایتالیا، آلمان و فرانسه در حال مذاکره اند که عمده این مذاکرات و قراردادها در حوزه تأمین مالی بوده و بی ‌شک معدن از جمله اجزای این قراردادها است.
پیش تر کرباسیان اعلام کرده بود: برای رسیدن به تولید 55 میلیون تن فولاد، نقشه خوبی در دستور کار دولت و وزارتخانه قرار گرفته و در عمل نیز حرکت مناسبی آغاز شده است و با توجه به ذخایر سنگ آهن و گاز، می توان به این هدف دست یافت.

برچسب ها : اخبار اقتصادی
امتیاز به خبر :