یک موفقیت در حوزه کشاورزی در منطقه ویژه بوشهر

سازمان ملی استاندارد ایران بعد از ممیزی پروژه آنالیز باقیمانده سموم کشاورزی در مجتمع آزمایشگاهی شاخه زیتون لیان مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر آن را تأیید کرد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل شرکت بازرسی فنی شاخه زیتون لیان ضمن تأیید این مطلب و با اشاره به گذشت نزدیک به دو سال تلاش بی وقفه و صرف هزینه های بسیار در خصوص این پروژه، گفت: به حول و قوه الهی با حضور کارشناسان سازمان ملی استاندارد ایران، پروژه آنالیز باقیمانده سموم کشاورزی در مجتمع آزمایشگاهی شاخه زیتون لیان بدون حتی یک مورد عدم انطباق در ممیزی تایید شد.

مسعود محبوبی با اشاره به كاربرد گسترده سموم دفع آفات نباتي در كشاورزي و افزايش نگراني هاي مربوط به مخاطرات سلامتی ناشي از وجود انواع باقيمانده سموم در محصولات كشاورزي، افزود: در راستای ارتقای سلامت جامعه، شرکت بازرسی شاخه زیتون لیان اقدام به تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه باقیمانده سموم دفع آفات نباتی با دستگاه GC-MS نموده است.

محبوبی اجرای این پروژه را به دلیل نیاز به آموزش های تخصصی ویژه و نیز کاربرد دستگاههای پیشرفته، پروژه ای سنگین، زمان بر و هزینه بر عنوان کرد و گفت: طی ممیزی که توسط سازمان ملی استاندارد ایران صورت گرفت موفق به اخذ تأیید صلاحیت شدیم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از آفت کشها برای کنترل عوامل بیماری زای گیاهی در بخش کشاورزی سودمند است، افزود: استفاده بی رویه از آفت کشها می تواند باعث ایجاد بیماری و حتی مرگ در انسان ها شود و این نوع مسمومیت اغلب گریبانگیر کسانی می شود که در تماس مستقیم با کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی هستند.

مدیرعامل شرکت بازرسی فنی شاخه زیتون لیان با اشاره به اینکه اگر پوست در معرض این سموم قرار گیرد ممکن است در بدن جذب و یا تنها در سطح پوست باقی بماند، گفت: اثر موضعی عمومی که از تأثیر سم بر روی پوست باقی می ماند مشکلاتی را نظیر درماتیت‌ها (حساسیت‌های پوستی) ایجاد می کند ولی اگر همین سم در بدن جذب شود می‌تواند باعث بروز مشکلات خطرناکی در سلامت انسان شده و در حالت جذب بیشتر می تواند منجر به بروز مشکلات در دستگاه تنفسی و دیگر مسمومیتهای سیستمیک گردد که در آخر هم می تواند به مرگ بیانجامد.


 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو