تقدیر مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران تالاسمی از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران تالاسمی شهرستان قشم از اقدام حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برای کمک به بیماران اولویت دار این انجمن تقدیر کرد.

به گزارش فرینا، نسیم احمدی با ارسال نامه ای رسمی به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، از خرید 20 دستگاه پمپ تزریق دسفرال برای بیماران تالاسمی جزیره قشم تقدیر کرد.
 در بخش دیگری از این نامه خطاب به حمید رضا مومنی آمده است: از همت والا و خالصانه و اقدام اثر بخش جنابعالی و همکاران آن مجموعه که موجب ارتقا سطح خدمت رسانی به بیماران تالاسمی نیازمند این شهرستان شد، تشکر و قدر دانی می نمایم.
شایان ذکر است؛ در جزیره قشم 130 بیمار تالاسمی وجود دارد که هزینه داروی هر بیمار در هر ماه حدود 2 میلیون ریال می باشد.
به دستورمدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم آبان ماه امسال با هدف کمک به بیماران اولویت دار تالاسمی در این جزیره 20 دستگاه دسفرال با 480 میلیون ریال اعتبار سازمان منطقه آزاد قشم و با هدف کمک به سلامت افراد مبتلا به این بیماری خریداری شد تا این افراد با آسودگی خیال بیشتر نسبت به انتقال دارو از طریق این دستگاه ها که در یک کیف کمری به بدن بیمار متصل می شود، استفاده کنند.

بنا به این گزارش، بیماری تالاسمی، نوعی کم‌خونی ارثی است که از والدین حامل صفت تالاسمی مینور به فرزند منتقل و زمانی به وجود می آید که بدن، توانایی کافی را برای ساختن پروتئین‌های سازنده هموگلوبین نداشته باشد.

یکی از حیاتی ترین دستگاه های مورد نیاز برای درمان بیماران تالاسمی، پمپ تزریق داروی دسفرال است که از رسوب آهن اضافی در بافت‌های حیاتی بیمار جلوگیری می کند .

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو