توزیع رایگان 2 هزار نهال کشت بافت خرما در قشم

سرپرست مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم، از توزیع رایگان بیش از دو هزار نهال کشت بافت خرما از ابتدای امسال تا کنون در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، تورج امانی اعلام کرد: به مناسبت روز فرهنگ عمومی بیش از 500 نهال کشت بافت خرما از مجموع دو هزار نهال توزیع شده با مشارکت جهادکشاورزی شهرستان قشم بین متقاضیان بخش کشاورزی در نهالستان امیرالمومنین (ع) توزیع شد.
وی با اعلام اینکه توزیع نهال کشت خرما در راستای بهبود و توسعه فضای سبز روستاها براساس سیاستگذاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برای توسعه کشاورزی و افزایش سرانه فضای سبز جزیره انجام می شود، افزود: این اقدامات با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان قشم با هدف احیای کشاورزی جزیره و توسعه فضای سبز در روستاها دنبال می شود.
سرپرست مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: استقبال خوب روستائیان جزیره قشم از توزیع نهال نخل های کشت بافت به عنوان نمادی از فرهنگ و سنن مردم جنوب کشور و با توجه به سازگاری، زیبایی و نمای بصری ویژه این درختان و همچنین کمک به درآمد زایی روستائیان، مذاکراتی با جهاد کشاورزی شهرستان قشم صورت گرفت تا با اهدای نهال های رایگان تهیه شده از طرف سازمان منطقه آزاد قشم، موضوع احیای نخلستان های جزیره با جدیت دنبال شود.
وی افزود: بحث آموزش متقاضیان نیز با هدف موفقیت آمیز بودن این طرح مورد توجه قرار گرفته و قرار است کشاورزان با حضور در خزانه نهال های کشت خرما در نخلستان امیرالمومنین (ع) که توسط شرکت آب، برق و تاسیسات منطقه آزاد قشم نگهداری می شود، با روش های علمی به صورت عملی آشنا شوند.
به گفته امانی، با توجه به توزیع بیش از دو هزار نفر نخل کشت بافت شامل گونه های دیری، خنیزی، برهی، خلاص، استعمران، کبکاب و ... بین روستاییان جزیره قشم از ابتدای سال تا روز گذشته، هنوز شمار زیادی از روستاها خواستار توزیع و کاشت این نهال ها هستند و انتظار می رود با حمایت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نهضت  کاشت نخل در جزیره ادامه داشته باشد.
او از آمادگی مديريت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم برای همكاری با ساير روستاهای جزيره با توجه به ظرفيت های موجود در روستاها برای ايجاد نخلستان و توسعه فضای سبز روستايی خبر داد و گفت: با این روش علاوه بر توسعه فضای سبز در روستاها، به بهبود شرايط زندگی مردم روستاها نیز کمک می شود.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع در جنوب ایران قرار دارد.

امتیاز به خبر :