توسعه اقامتگاه های بوم گردی گردشگری در منطقه آزاد اروند

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: یکی از ثروت های موجود در منطقه روستاها هستند که از زیباترین روستاهای کشور به شمار می روند.

به گزارش فرینا، سید مرتضی نعمت زاده در اولین جلسه کارگروه توسعه اقامتگاه های بوم گردی گردشگری روستاهای منطقه آزاد اروند که در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد با اشاره به وضعیت آب و هوای بسیار مطلوب منطقه در این ایام ، اظهار کرد : در شرایطی که پدیده برف و باران در بخش های مختلف کشور آغاز شده است اما اکنون در این منطقه فصل بهار شروع شده که این امر نیز باعث رونق صنعت گردشگری و جذب گردشگر در شهرهای آبادان و خرمشهر خواهد شد.
وی افزود : امیدواریم گردشگران در این فصل از منطقه آزاد اروند بازدید کنند و از نزدیک شاهد وضعیت آب و هوای مطلوب این منطقه باشند و با حضور خود از مزایای گردشگری آبادان و خرمشهر استفاده بهینه را ببرند.
وی ادامه داد : منطقه آزاد اروند دارای امنیت ، ثبات و اسقرار است که باید تلاشمان را برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب به مردم بیشتر کنیم زیرا ما بعنوان خادمین مردم باید آمادگی کامل را برای هرگونه خدمتی به آنان داشته باشیم.
نعمت زاده وجود روستاها در این منطقه را یک نعمت بزرگ الهی و خدادادی دانست و بیان کرد: باید از این نعمت های خدا دادی نهایت استفاده را کرده و از آن ها بهره برداری کنیم .
وی یکی از ثروت های منطقه را وجود روستاها خواند و افزود : روستاهایی که در منطقه آزاد اروند وجود دارند از زیباترین روستاهای کشور بشمار میروند که در عرصه عمرانی اقدامات بسیار خوبی برای جذب گردشگر در این روستاها توسط سازمان انجام شده است.
معاون فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، گفت : واحد عمرانی این سازمان در حال پیگیری وضعیت و اجرای پروژه های مختلف برای بهبود ظرفیت و شرایط موجود روستاها است تا از همه پتانسیل و ظرفیت بومی منطقه استفاده بشود.
وی افزود : برای توسعه گردشگری و جذب بیشتر گردشگر باید در روستاها از طریق برنامه های نرم افزاری اقدام کرد و این اقدامات توسعه ایی میبایست توسط دهیاران انجام شود ضمن اینکه سازمان منطقه آزاد اروند نیز در کنار روستائیان بوده و از آنها حمایت می کند.
وی ادامه داد : باید از ظرفیت روستاها در جهت توسعه اقتصادی ، کشاورزی ، دامداری ، شیلات و نخیلات استفاده بهینه را کرد.
نعمت زاده با بیان اینکه بحث گردشگری یک مقوله است ، گفت : همانگونه که خانواده ها در تمام زمینه ها اقداماتی در جهت درآمدزائی و شکوفایی مسائل اقتصادی انجام می دهند در این زمینه نیزمردم باید محوریت را بر عهده گرفته و سازمان منطقه آزاد اروند در این خصوص آن ها را یاری خواهد کرد.
***همچنین در این نشست سید علی موسوی ، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج ، اظهار کرد : در حوزه گردشگری روستاهای آبادان و خرمشهر ،اقدامات بسیار خوبی در راستای توسعه گردشگری توسط سازمان منطقه آزاد اروند انجام شده است.
وی افزود : با همکاری دهیاران ، بخشداری ها ، بنیاد مسکن، میراث فرهنگی شهرهای آبادان و خرمشهر و با حمایت سازمان منطقه آزاد اروند در بخش روستایی اقدامات بسیاری انجام شده است و توانسیم وضعیت گذشته روستاها را تغییر دهیم.
مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند ، با اشاره به تشکیل کار گروه توسعه گردشگری روستاها ، عنوان کرد : هدف از تشکیل این کارگروه سیاست گذاری در حوزه گردشگری روستایی ، توسعه و گسترش آن است.
وی افزود : مشکلات بسیار زیادی در روستاها وجود دارد اما باید با همفکری گردشگری در روستاهای منطقه آزاد اروند را توسعه و ارتقاء دهیم .
موسوی، توسعه گردشگری آبی و توسعه بوم گردی گردشگری روستایی را دو سیاست اصلی این مدیریت درسال 96 و 97 اعلام کرد و تصریح کرد : خوشبختانه در حوزه توسعه گردشگری آبی اقدامات بسیار خوبی در حال انجام است.
وی افزود : همچنین در حوزه توسعه بوم گردی گردشگری روستایی نیز اقدامات بسیار مناسبی انجام شده که میبایست این اقدامات توسعه پیدا کنند.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو