لزوم تسریع راه اندازی کتابخانه مرکزی شهر قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بازدید از محل کتابخانه مرکزی شهر قشم بر سرعت بخشیدن در راه اندازی این کتابخانه تاکید کرد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی به همراه جمعی از معاونان، مشاوران و مدیران این سازمان با حضور در محل کتابخانه مرکزی قشم خواستار تجهیز هرچه زودتر این کتابخانه و راه اندازی آن برای استفاده دانشجویان و همه علاقمندان به کتاب از این مجموعه فرهنگی شد.

مومنی با اعلام اینکه تفاهم نامه بین سازمان منطقه آزاد قشم و نهاد کتابخانه های کشور طی چند روز آینده انجام می شود، گفت: با امضای این تفاهم نامه کتابخانه مرکزی قشم هر چه زودتر به سامانه کتابخانه های کشوری متصل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، توسعه فضای کتابخانه ای در این منطقه را با توجه به فعالیت چندین دانشگاه و مرکز آموزش عالی در این جزیره بسیار مهم و ضروری ارزیابی کرد و افزود: راه اندازی کتابخانه مرکزی قشم سهم ارزشمندی در دستیابی بیش از 14هزار دانشجوی این جزیره به کتاب های مورد نیاز آنان خواهد داشت.

رئیس اداره ویژه کتابخانه های عمومی شهرستان قشم نیز در این بازدید گفت: تجهیز این مجموعه و امضای تفاهم نامه بین حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با علیرضا مختار پور دبیرکل نهاد کتابخانه های کشور فصل نوینی از فعالیت کتابخانه ای در قشم را به همراه خواهد داشت.

امینه دریانورد افزود: کتابخانه خلیج فارس شهر قشم سال 1346 و براساس نیاز جمعیتی آن زمان در فضایی به مساحت 200 متر مربع ساخته شده بود که با تبدیل قشم به منطقه آزاد و فعالیت مراکز دانشگاهی در این جزیره، کتابخانه خلیج فارس در سطح برآوردن نیاز مراجعه کنندگان نبود.

دریانورد با تقدیر از نگاه فرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و تاکید وی در زمینه تجهیز هرچه زودتر کتابخانه مرکزی شهر قشم، گفت: با امضای این تفاهم نامه در آینده نزدیک می توانیم از امکانات نهاد کتابخانه های کشور از جمله سهمیه کتاب و نشریات، نیروی متخصص و مباحث آموزشی آن استفاده کنیم.

بنا به این گزارش، کتابخانه مرکزی قشم با هزینه سازمان منطقه آزاد در طبقه همکف ساختمان اداری این سازمان و در فضایی به مساحت بیش از 500 متر مربع ساخته شده که در آینده نزدیک با امضای تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد قشم و نهاد کتابخانه های کشور به بهره برداری می رسد.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو