بازدید نمایندگان سومین خط کشتیرانی بزرگ جهان از بندر شهید رجایی

نمایندگان خط کشتیرانی فرانسوی CMA CGMبه عنوان سومین شرکت کشتیرانی بزرگ جهان در جریان سفر به استان هرمزگان، از دروازه طلایی اقتصاد ایران بازدید و آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در بزرگترین بندر تجاری کشور اعلام کردند.

به گزارش فرینا، پنج نفر از مدیران و نمایندگان شرکت کشتیرانی فرانسویCMA CGM با همراهی هفت نفر از مدیران و نمایندگان یک شرکت بخش خصوصی ایرانی با حضور در بندرشهید رجایی از امکانات و قابلیت های این منطقه ویژه اقتصادی، پایانه ها و تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا در بزرگترین بندر تجاری ایران بازدید کردند.
ترمینال دو کانتینری بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین پایانه تخلیه و بارگیری محموله های کانتینری در ایران از جمله مهم ترین بخش های منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بود که مورد بازدید اعضای این هیأت خارجی قرار گرفت.
نمایندگان شرکت کشتیرانی فرانسویCMA CGM در یک نشست مشترک با مدیران ارشد حوزه عملیاتی بندر شهید رجایی به بحث وتبادل نظر پرداختند و از نزدیک با ظرفیت های موجود در این بندر به منظور یافتن نقاط همکاری و سرمایه گذاری آشنا شدند. 
در این نشست، معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گزارشی مبسوط از ظرفیت ها و توانمندی های بندر شهید رجایی و همچنین آخرین دستاوردهای عملیاتی این بندر را به نمایندگان این خط کشتیرانی اروپایی ارایه کرد.
محمد علی اصل سعیدی پور، فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی را تشریح کرد و ضمن تبیین اولویت های مشخص شده در این رابطه به سوالات اعضای هیات فرانسوی پاسخ گفت.
سعیدی پور با بیان اینکه بندر شهید رجایی در فهرست 100 بندر برتر دنیا قرار دارد، گفت: با سرمایه گذاری های انجام شده در این منطقه ویژه اقتصادی و به دنبال گشایش تعاملات تجارت بین المللی با ایران پس از برجام، بزرگترین و معتبرترین خطوط کشتیرانی خط مستقیم(لاینر) جهان به بندر شهید رجایی به عنوان اصلی ترین بندر ایران بازگشته اند و حتی متقاضی سرمایه گذاری در پسکرانه این بندر نیز هستند. 
در بخش جمع بندی این نشست، نمایندگان سومین شرکت کشتیرانی بزرگ جهان آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در پسکرانه بزرگترین بندر تجاری ایران اعلام کردند.
گفتنی است، شرکت فرانسوی”CMA CGM ” با مالکیت بیش از 492 فروند کشتی و ظرفیت حمل حدود 2.5 میلیون TEU کانتینر در رتبه سوم کشتیرانی های برتر جهان قرار دارد.


 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو