تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون و 200 هزار و 404 تن کالا در بندر خرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد 93 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا طی هشت ماهه سال جاری در بندر خرمشهر خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از تابناک خوزستان، محمد محسنی در گزارشی ضمن ارائه عملکرد هشت ماهه این اداره کل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون و 200 هزار و 404 تن کالا در بندر خرمشهر انجام شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد93 درصدی را نشان می‌دهد.
وی با بیان این که از مجموع عملیات انجام شده 365 هزار و 378 تن به تخلیه و 835 هزار و 26 تن به بارگیری اختصاص دارد، عمده بار صادراتی را مصالح ساختمانی، مواد معدنی، خوراک دام و تره بار عنوان کرد.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهار کرد: طی این مدت صادرات کالا از بندر خرمشهر به کشورهای حاشیه خلیج فارس با افزایش 191 درصدی به بیش از 835 هزار تن رسیده است.
محسنی، میزان صادرات کلینکر از بندر خرمشهر به کشورهای کویت و عراق را 513 هزار و 761 تن اعلام کرد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 13 برابری را نشان می‌دهد.
وی در ادامه افزود: در این بازه زمانی تخلیه و بارگیری بیش از60 هزار و 78 TEU کانتینر در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 38درصدی برخوردار است.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر میزان جابه‌جایی مسافر از طریق پایانه بین المللی مسافری خلیج فارس را 221 هزار و 808 نفر عنوان کرد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 25 درصدی داشته است.
محسنی با اعلام رشد 19 درصدی تخلیه و بارگیری خودرو در بندر خرمشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 9 هزار و 75 دستگاه خودرو در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است.
وی در پایان به تردد یک هزار و 367 فروند شناور طی این مدت در مجتمع بندری خرمشهر اشاره کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 9 درصدی را نشان می‌دهد که 447 فروند شناور بالای هزار تن و 920 فروند شناور زیر هزار تن بوده است.
مجتمع بندری خرمشهر با برخورداری از 20 پست اسکله، 230 هکتار وسعت، بهره‌مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی، قرار گرفتن در منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به کشورهای کویت و عراق یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور به شمار می‌رود.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو