یاری زلزله زدگان کرمانشاه با نوستالوژی دهه ۶۰ در قشم

نمایشگاه نقاشی گروه "آنید" با نام " نوستالژی دهه 60" با هدف یاری رساندن به زلزله زدگان استان کرمانشاه در قشم گشایش یافت.

به گزارش فرینا، رسول اکبری معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان در حاشیه گشایش این نمایشگاه گفت: آثار این نمایشگاه به دلیل همكاری ٢٣ بانوی هنرمند روی هر تابلو از نوآوری ویژه ای برخوردار شده است که اميدواريم با استقبال خوب مراجعه کنندگان برخوردار شود.
وی افزود: روايت زندگی در بازه  زمانی حدود چهار دهه با پیوندی از جنس حباب، که نماد زندگی در لحظه است، شالوده آثار ارائه شده در این نمایشگاه است.
اکبری گفت: معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، مکلف به حمایت از همه گروه های هنری است.
سرپرست گروه هنری آنيد هم اعلام کرد: اين نمايشگاه با نام "نوستالوژي دهه ٦٠" با ۱۹ اثر نقاشي كه هر اثر بين سی تا پنجاه ميليون ريال قيمت گذاری شده اند، براي ياري رساندن به بازماندگان زلزله كرمانشاه و با شعار صلح و دوستی در قشم برگزار می شود.
بهناز طراح افزود: وجه تمايز اين تابلوها با ساير نقاشي ها آن است كه در اين گروه، ٢٣ بانوی هنرمند روی هر يك از اين آثار همكاري كرده اند كه با نگاهي جستجوگرانه نقش قلم هاي متفاوت را روي هر تابلو به روشني مي توان مشاهده کرد.
وي به نامگذاري اين نمايشگاه اشاره كرد و افزود: فضاي دهه ٦٠، فضاي صلح و دوستي و آرامش بود و تابلوهاي ارائه شده نيز از نمادهايي مانند دوستي اقوام، دوستي و همكاري بانوان، جبهه و جنگ، شهادت و توليد و سازندگي ملي برخوردار هستند.
سرپرست گروه آنيد، سريالي بودن و پيوستگي تابلوها را از نكات برجسته اين آثار برشمرد و گفت: اين يك سبك روايت زندگي است كه در تابلو نخست، پسر بچه اي حبابي هايي را به هوا مي فرستد و اين حباب ها در تمام تابلوهاي بعدي نيز حضور دارند كه نشان از جريان زندگي دارد.
طراح گفت: گروه ما براي نمايش آثارش يك تور ايرانگردي را آغاز كرده و تا كنون اثر اين هنرمندان در شهرهاي تهران، كيش، همدان، شيراز و قشم به نمايش گذاشته شده است.
گل انار به عنوان نماد اين گروه بيانگر صلح و دوستي می باشد و "آنيد" هم با توجه به معناي آيين نياكان ما که با يكرنگي و دوستی همراه است، روی گروه نام گذاری شده است. 
اين نمايشگاه با همكاري معاونت فرهنگي، اجتماعي و گردشگري سازمان منطقه آزاد قشم، به مدت چهار روز از هشتم تا یازدهم آذر ماه در سالن نمايش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم برپا است.

امتیاز به خبر :