اقتصاد مقاومتی در منطقه آزاد ارس مشهود است

استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از منطقه آزاد ارس، گفت: راه اندازی کارخانه های دانش بنیان در ارس مصداق بارز اقتصاد مقاومتی بوده و قابل مشاهده است.

به گزارش فرینا، مجید خدابخش بعد از بازدید از کارخانه دنیلی تولیدکننده کفش های برند ایتالیایی گفت: این کارخانه با بهره گیری از دانش روز دنیا و اشتغالزایی 250 نفری و برنامه برای صادرات به 7 کشور، نمونه ای از تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در ارس است.
وی همچنین در حاشیه بازدید از مجموعه گلخانه ای ارس تارلا امین گفت: این مجموعه دانش بنیان توانسته با کاهش مصرف آب به یک چهلم و افزایش 10 برابری تولید و اشتغالزایی 400 نفری تعریفی از اقتصاد مقاومتی را در این منطقه بوجود آورد.
خدابخش ضمن تشکر از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ارس توان تبدیل شدن به قطب تولید و اشتغال را دارد، اضافه کرد: شاید در 4 سال آینده ارس بعنوان الگوی موفق با نرخ بیکاری پایین معرفی شود.
استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: ارس نعمت بزرگی بوده و شاید بتوان گفت صنعتی ترین منطقه آزاد ایران است.

وی هدف از سفر به شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس را بازدید از پروژه های زیربنایی در حوزه آب شرب و کشت و زرع و بازدید از پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی عنوان کرد.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو