لزوم رعایت مقررات ملی ساختمان در قشم

مدیر معماری و شهرسازی سازمان منطقه آزاد قشم بر اهمیت رعایت مقررات ملی ساختمان به ویژه مبحث ایمنی آن در منطقه آزاد قشم تاکید کرد.

به گزارش فرینا، محمد گودرزی با اعلام اینکه هم اکنون 48 مجتمع با زیربنایی به مساحت یک میلیون و 740 هزار متر مربع در شهرهای قشم و درگهان در حال احداث است، افزود: رعایت مقررات ملی ساختمان با وسعت فعالیت های ساخت و ساز در این جزیره امری ضروری و الزامی است.

گودرزی گفت: متاسفانه بعضی از سازندگان بنا در قشم نسبت به مقررات ملی ساختمان کم توجه و یا بی توجه هستند و با انباشت مصالح و تجهیزات خارج از محدوده سطح اشغال مجتمع ها، مسدود کردن پیاده روها، خیابان ها و سایر فضاهای عمومی، مشکلات و خطراتی را برای عابران ایجاد می کنند.

وی افزود: تخلیه مصالح و تجهیزات ساختمانی در مواقع ضروری در سطح شهر نیز براساس مقررات ملی ساختمان به مجوز کتبی مدیریت معماری و شهرسازی نیاز دارد.

مدیر معماری و شهرسازی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سازندگان بناهای بیش از دو طبقه یا ارتفاع بیش از 8 متر هم می بایست با ایجاد راهرویی سرپوشیده و ایمن در طول مسیر ساخت بنا شرایط تردد عابران را فراهم کنند.

دپوی تجهیزات و مصالح ساختمانی در محل مناسب با کشیدن حفاظ زرد رنگ به ارتفاع حداقل 2 متر و نصب علائم هشدار دهنده و چراغ های چشمک زن ایمن ساز هم از مواردی بود که گودرزی بر رعایت آن تاکید کرد.

گودرزی افزود: برای رعایت مقررات ملی ساختمان در قشم، فعالان صنعت ساخت و ساز در ساعات پایانی روز هم می بایست روشنایی معابر و پیاده رو منتهی به پروژه را تامین و برای ایمن سازی تردد عابران از چراغ های چشمک زن در اطراف محوطه استفاده کنند.

مدیر معماری و شهرسازی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در مواردی که داربست ها در معابر عمومی قرار گرفته باشند، سازندگان موظفند با تحکیم محل نصب از جا به جا شدن پایه ها جلوگیری کنند و با نصب علائم هشدار دهنده و قراردادن موانع در دو سمت فعالیت ساختمانی، مانع از عبور عابرین از زیر داربست ها شوند.

جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلیومتر مربع وسعت و جمعیتی حدود 140 هزار نفر به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران اقع شده است.


برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :