برگزاری دوره های خدمات فروش و صدور بلیط هواپیما در قشم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری دوره های مقدماتی (Basic) و پیشرفته (Advance) خدمات فروش و صدور بلیط هواپیما در قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری حسینی گفت: دوره بند الف خدمات دفاتر هواپیمایی شامل مقدماتی و پیشرفته برای نخستین بار در منطقه آزاد قشم با هدف تربیت نیروهای متخصص در آژانس ها با حضور یکی از اساتید بین المللی یاتا و سازمان هواپیمایی کشوری آغاز شده است.
جعفری حسینی افزود: بیش از 30 نفر از کارکنان دفاتر هواپیمایی جزیره قشم و علاقمندانی از شهرهای شیراز، کرمان، بندرعباس در این دو دوره (هر دوره 14 روز) شرکت کرده اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: شرکت کنندگان با کسب نمره قبولی در هر دوره، مدرک مدیریت فنی بند الف مقدماتی یا پیشرفته را از سازمان هواپیمایی کشوری که ارزش بین المللی دارد دریافت می کنند.
مدرس بین المللی یاتا و سازمان هواپیمایی کشوری نیز در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی در گفت و گو با خبرنگاران از تربیت نیروهای آموزش دیده دفاتر هواپیمایی و ارتقای سطح دانش کارکنان آژانس های هواپیمایی، به عنوان مهمترین دلیل برگزاری این دوره ها نام برد.
رضا دانسفهانی با اعلام اینکه مرکزیت برگزاری دوره های آموزش خدمات فروش و صدور بلیط دفاتر هواپیمایی در تهران مستقر است، افزود: این خدمات به جز در پایتخت کشور، در گرگان (شمال)، مشهد (شرق)، اردبیل و تبریز (غرب) و برای نخستین بار در قشم به عنوان (جنوب کشور) ارائه می شود.
دانسفهانی گفت: در این دوره ها تلاش می کنیم سطح آموزش دفاتر هواپیمایی و شرکت های هواپیمایی را در حوزه خدمات فروش و صدور بلیط هواپیما ارتفا دهیم.
وی افزود: قبول شدگان دوره مقدماتی می توانند با کسب مدرک بین المللی به عنوان کارمند شرکت های هواپیمایی در کانتر داخلی و خارجی فعالیت کنند و دارندگان مدرک پیشرفته نیز علاوه بر کسب عنوان مدیر فنی آژانس ها یا مدیرعامل دفاتر هواپیمایی، می توانند با این مدارک نسبت به تاسیس دفاتر هواپیمایی هم اقدام کنند.
مدرس بین المللی یاتا و سازمان هواپیمایی کشوری گفت: این دوره ها که برای نخستین بار با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم به میزبانی آژانس هواپیمایی بهشت برین در سالن آمفی تئاتر هتل بهشت شهر قشم برگزار می شود، کمک بزرگی به علاقمندان دوره های خدمات فروش و صدور بلیط هواپیما در قشم و استان های همجوار هرمزگان برای گذراندن این دوره ها و کسب مدرک بین المللی،  می باشد.
دانسفهانی افزود: پیش از قشم سه دوره آموزش خدمات فروش و صدور بلیط در جزیره کیش برگزار شده و در صورت استقبال علاقمندان از برگزاری این دوره های مهم آموزشی در جزیره قشم، این منطقه به عنوان مرکز دوره های آموزش خدمات بند الف هواپیمایی جنوب کشور شناخته خواهد شد.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت و داشتن ظرفیت های مهم گردشگری همه ساله میزبان چند میلیون مسافر از نقاط مختلف ایران و جهان است که از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین ا لمللی قشم)، زمینی (اسکله پهل به لافت) و دریایی (اسکله حقانی به ذاکری) وارد این منطقه زیبا در جنوب کشور می شوند.


 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :