معرفی ۳۸ واحد تولیدی منطقه آزاد انزلی به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: طی هشت ماهه سال جاری ۳۸ واحد تولیدی این منطقه به بانک های عامل برای دریافت ۸۱۰ میلیارد ریال تسهیلات معرفی شدند.

به گزارش فرینا، وحید طالب پور افزود: تا کنون ۱۳ واحد تولیدی منطقه آزاد انزلی  از طریق سامانه بهین یاب اقدام به ثبت درخواست و طی مراحل اداری و کارشناسی و طرح در کارگروه های فنی در حال دریافت حدود۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات هستند. تعداد ۲۵ واحد دیگر نیز در حال طی کردن مراحل اداری و کارشناسی دریافت افزون بر ۶۴۱ میلیارد ریال تسهیلات هستند.

طالب پور با بیان اینکه پیگیری سازمان منطقه آزاد انزلی برای اختصاص این تسهیلات به واحدهای تولیدی منطقه در راستای تأمین سرمایه در گردش، تامین منابع مالی جهت تکمیل پروژه های تولیدی و بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی و رفع دغدغه های مالی تولید کنندگان و صادر کنندگان منطقه صورت گرفته؛ گفت: اطلاع ‌رسانی به واحدهای تولیدی فعال در محدوده منطقه آزاد انزلی، برگزاری جلسات کارشناسی با مدیران واحدها در خصوص بررسی مشکلات مالی و نحوه تکمیل فرم های سامانه بهین یاب وزارت صنعت معدن تجارت، پیگیری از وزارتخانه متبوع و برگزاری نشست های کارشناسی با بانک های عامل روندی بوده که جهت تسریع در دریافت تسهیلات از سوی این سازمان طی شده است.

وی با اشاره به اینکه مسیر طی شده در راستای اجرای طرح موفق فعال سازی واحدهای نیمه فعال و راکد منطقه از سوی مهندس مسرور پیگیری و اجرا شده، افزود: اختصاص این تسهیلات از سوی بانک های عامل و با پیگیری این سازمان به منظور رونق تولید، فعال‌ سازی واحدهای نیمه فعال و خارج شدن واحدهای صنعتی از رکود که بهمراه خود افزایش اشتغال را بهمراه خواهد داشت صورت گرفته است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص عملکرد سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص پیگیری برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی منطقه در سال ۹۵ گفت: تعداد تسهیلات پرداختی در طول سال گذشته ۲۲ فقره بوده که رقمی در حدود ۳۰۰ میلیارد ریال را شامل می شود و امیدواریم که رقم اختصاص یافته در سال جاری با همکاری بانک های عامل استان و کشور تا پایان سال روند رو به رشد خود را تداوم یابد.

طالب پور با بیان اینکه بانک های ملی، صادرات، صنعت و معدن، سپه، تجارت، توسعه تعاون و کشاورزی مجموعه بانک هایی بودند که در سال جاری و سال گذشته اقدام به همکاری جهت پرداخت تسهیلات نموده اند، افزود: برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی منطقه آزاد انزلی به ویژه در زمینه تأمین سرمایه در گردش، از مهمترین برنامه ها و اولویت های سازمان می باشد که در راستای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی و حمایت از واحدهای تولیدی صادر کننده و دانش بنیان از سوی این سازمان پیگیری و اجرا شده است.

برچسب ها : منطقه آزاد انزلی
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو