لغو ویزا برای ورود خارجی ها به بنادر آبادان و خرمشهر

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با حذف ویزا برای ورود خارجی ها به بنادر آبادان، خرمشهر و مینوشهر، شاهد رونق گردشگری در جنوب خوزستان خواهیم بود.

به گزارش فرینا، اسماعیل زمانی با اشاره به حذف ویزا برای ورود خارجی ها به بنادر آبادان، خرمشهر و مینوشهر گفت: با هماهنگی وزارت امور خارجه، این طرح بزودی با هدف رونق اقتصادی و بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی و سرمایه گذاری شهرهای بندری آبادان و خرمشهراجرایی می شود.

زمانی گفت: با حدف ویزا، ماهانه حدود 300هزار نفر از اتباع کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه وعراق وارد منطقه آزاد اروند می شوند.

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد اروند متولی ایجاد زیرساخت های اقتصادی و سرمایه گذاری، توسعه حمل و نقل زمینی و هوایی و دریایی است، افزود: این زیرساخت ها برای سرمایه گذاران خارجی جذابیت دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه بنادر آبادان و خرمشهر تا پیش از جنگ تحمیلی از زیرساخت های بسیار مناسبی در تمامی بخش ها برخوردار بودند، گفت: ایجاد منطقه آزاد اروند در محدوده ای در جنوب خوزستان در سال 1384 با هدف جبران عقب ماندگی ها و فراهم کردن زیرساخت های لازم برای رونق دوباره اقتصادی در منطقه بوده است.

زمانی با اشاره به اینکه باز شدن دروازه های منطقه آزاد اروند بر روی اتباع خارجی که بدون ویزا خواهد بود فرصتی برای ایجاد اشتغال است، افزود: ورود هر گردشگر خارجی چهار فرصت شغلی ایجاد می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه منطقه آزاد اروند برای اتباع خارجی بسیار جذاب خواهد بود گفت: حذف ویزا برای خارجی ها، فرصتی برای مردم آبادان و خرمشهر خواهد بود لذا باید از این فرصت بخوبی استفاده کرد.

زمانی با اشاره به اینکه عملیات فنس کشی در محدوده منطقه آزاد اروند تکمیل شده است، افزود: خارجی هایی که بدون ویزا وارد منطقه آزاد اروند می شوند مجاز نیستند خارج محدوده منطقه آزاد سفر کنند. منطقه آزاد اروند در بهمن ماه 1384 با تصویب هیئت دولت در محدوده 17هزار هکتاری وارد فاز اجرایی شد اما در سال 1392 همزمان با سفر روحانی به خوزستان، محدوده منطقه آزاد اروند به بیش از دو برابر افزایش یافت. تاکنون سرمایه گذارانی از 12کشور جهان در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری کرده اند.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :