نقش مهم تعاونی ها در کاهش ضریب بیکاری در قشم

عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم گفت: فعالیت گسترده تعاونی ها در این جزیره باعث کاهش ضریب بیکاری شده به طوری که آمار بیکاران قشم در مقایسه با آمار کشور به نصف رسیده است.

به گزارش فرینا، علی یدقار در اولین همایش "همیاری تعاون، وحدت مردم و حمایت بانکداری اسلامی" که به مناسبت هفته وحدت در تالار وحدت شهر قشم برگزار شد، گفت: فعالیت تعاونی های جزیره باعث شدند ضریب بیکاری در این جزیره چیزی حدود 6 درصد باشد که این آمار در مقایسه با ضریب بیکاری استان هرمزگان با 10.5 و در کشور با 11.5 درصد تقریبا نصف شده است.
وی اعلام کرد: 250 تعاونی از مجموع 505 تعاونی جزیره قشم کاملا فعال هستند و بقیه به دلیل مسائل مختلف از جمله مشکلات قانونی، مالی، و یا آموزشی غیر فعال بوده و باید این مشکلات آسیب شناسی شود.
عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم افزود: با کنار گذاشتن تعارضات داخلی و حمایت از فعالیت تعاونی ها امید می رود ضریب بیکاری در شهرستان قشم به صفر رسیده و تحولی در زمینه اشتغال در این منطقه مهم به وجود آید.
یدقار اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد در نظر دارد در راستای تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری، 30 هزار نیرو به ویژه مردم بومی این جزیره را از طریق دوره های مرکز فنی و حرفه ای آموزش داده و تاکنون چهار هزار نفر از دوره های آموزشی ویژه این مرکز استفاده کرده اند.
 وی افزود: علاوه بر توسعه حوزه های صنعتی از قبیل پتروشیمی، ارتقاء وضعیت فعلی تعاونی ها از اهداف سازمان منطقه آزاد قشم است تا وضع اقتصادی مردم متناسب با سلایق آنان از جمله افرادی که با استفاده از قایق های مسافری در این جزیره ارتزاق می کنند، ارتقا یابد.
عضو منتخب هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: این سازمان تلاش می کند تا وضعیت دیوانسالاری (بروکراتیک) بانکی را برای دستیابی سریع مردم به تسهیلات آسان کند تا در ایجاد شغل و سرمایه گذاری در این منطقه تحولی اساسی ایجاد شود.
همایش "همیاری تعاون، وحدت مردم و حمایت بانکداری اسلامی" با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم و اتحادیه تعاونی های مسکن قشم و صندوق قرض الحسنه مهر ایران، با حمایت اداره کل روابط عمومی و‌امور بین الملل منطقه آزاد قشم با حضور مقامات استان هرمزگان، سازمان منطقه آزاد و شهرستان قشم در تالار وحدت شهر قشم برگزار شد.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو