نقش حوزه های علمیه در صیانت از گذشته و شناسايی نيازهای روز جامعه

مدير حوزه هاي علميه سراسر كشور گفت: حوزه علميه پيشرو بايد از دو ويژگي صيانت از ميراث گذشته و شناسايي نيازهاي روز برخوردار باشد.

به گزارش فرینا، آيت الله عليرضا اعرافي در بازديد از حوزه علميه امام صادق (ع) قشم گفت: حوزه علمیه پيشرو با پاسداری از ميراث عميق مادي و معنوي حوزه و حوزويان در گذشته می بایست با شناسایی نيازهاي روز جامعه و دنيا  به آنها بپردازد.
رييس جامعه المصطفي العالميه به تحصيل طلاب شيعه و سني در يك حوزه اشاره كرد و افزود: اين حركت، نمادي از
وحدت اسلامي است كه در آن دو گروه مسلمان با پایبندی به اعتقادات خود در كنار هم به علم آموزي مشغولند.
وي با بيان اينكه آينده انقلاب و تحولات منطقه در دستان طلبه هاي شيعه و سني ايران است، گفت: طلاب ایران اسلامی، امروز نقشي فراتر از سرزمين خود دارند.
آيت الله اعرافي در ادامه به شناخت نقش حوزه بيدار و بيدارگر اشاره كرد و افزود: اگر چه نقش طلاب، ساختار سياسي و نظامي ندارد ولي در قالب بينش و انديشه اسلامي از جايگاه بسيار بالايي برخوردار است.
مدير حوزه هاي علميه سراسر كشور تصميم رييس جمهور آمريكا در انتقال دفتر سفارت كشورش از اسرائيل به بيت المقدس را بسيار زشت و خوار برشمرد و گفت: اگر همه دولت هاي اسلامي، جدا از وابستگي هاي شان فقط براي يك روز بيدار شوند و موانع را بردارند، با قدرت نيرومند اسلام و مردم، اين حركت پوشالي به درك واصل مي شود.
حجت الاسلام رضا جوكار امام جمعه شهرستان قشم هم به راه اندازي دوره ای براي طلاب شيعه و سني در این جزیره اشاره كرد و گفت: پيش از اين، طلاب اهل سنت قشم بايد مسيرهاي درازي را براي آموختن اصول و معارف اسلامي به كشورهاي ديگر مي پيمودند كه ناملايمتي هاي فراواني هم مي ديدند ولي امروزه در شهر و ديار خودشان آموزش مي بينند.
آیت الله اعرافی با هدف شرکت در همایش "عمل در سایه وحدت" که بعد ازظهر امروز در تالار وحدت شهر قشم با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از مسئولان استان هرمزگان و شهرستان قشم برگزار می شود به جزیره قشم سفر کرده است‌.

امتیاز به خبر :